Stöd Ukraina

S_sandras blogg

Tisdag 6 Maj 2008 - Manila
Resealbum: Asien

not according to plan

befinner mig i Manila, vilket inte var planerat. Flog fran Cebu 11.55 och landade i Manila 13.10, skulle sen ta flyget till Kota Kinabalu pa Malaysiska Borneo men tydligen sa finns det mer an tva flygplatser (vilket inte jag visste). Sa den flygplatsen var utanfor stan och jag skulle inte hinna dit i tid for mitt flyg 16.45 sa hela dagen sket sig.
Fick kolla pa flyplatsen ifall det fanns nagot annat bolag som akte till Kota Kinabalu (eftersom jag har biljett fran KK till Singapore). Alldeles for dyrt sa jag fick avboka biljetten fran kk till singapore och saga adjo till planet till KK idag.

fick aka till Malaysiaairlines kontor i utkanten av Manila for att fa en del av pengarna tillbaka (som kommer till mitt kort om en manad, otroligt, att det ska ta san tid!)

sen hitta ett stalle och sova pa eftersom jag inte har bestamt mig for hur jag ska reda ut det hela. Lutar at att ta flyget till Singapore och skita i Borneo, vilket ar synd men jag forlorar bara pengar pa det.
Far se om jag hittar nagot relativt billigt flyg. Vill aka den 8 eller 9 sa far jag ett par extra dagar i Singapore eller Kuala Lumpur om jag vill.

Kanske ska skriva lite om vad mer som hant pa Boracay, ni har ju sett bilderna.

Akte Parasailing halv 9 pa morgonen, uppe i luften 15 min :)
sedan var jag ivag pa en battur runt on. Traffade pa nagra filippinska tjejer (de vid lunchfotot) och sen malaysiska tjejerna fran kvallsfotona. De bor i Kuala Lumpur sa jag ska forsoka traffa dem nar jag kommer dit.
Fotona pa shotsen och menyn var ratt kul. Cocomanga's ar en shotbar, kan kopa setet med 15shots (alla olika) for 1008 pesos, typ 180sek. slukar du alla och ar vid medvetande eller nat sa far du en t-shirt med texten pa ryggen "still standing after 15..." ratt frackt ;) men jag testade inte, hade nog inte pallat det. Skulle upp dagen efter pa en tur och samling 8.45

Akte dagen efter bat over till "mainland" och sen bil ut till ett vattenfall, sen coldspring och batcave. Lunch var inkl, jattegoda spett med pork bbq och chickenwings :D nya favvisar!

nu far jag fortsatta kolla pa flyg, far se hur jag loser det hela. vill bara ha dagen over med!

kramar
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    let it snow, let it snow, let it snow!
    11 år sedan
    -23 grader
    11 år sedan
    Gott nytt år !
    11 år sedan
    tiden rinner iväg
    11 år sedan
    sunshine !
    11 år sedan