Stöd Ukraina

Famlofquists blogg

Nästa Destination Koh Bulon

Annandag Jul 26 dec

Imorse blev vi hämtade av en Longtail vid Mountain som skulle ta oss till Pattaya beach där alla båtar kommer och går till och från Koh Lipe. Där har de en plattform ute i vattnet som man bli lämnad på.
Idag tog vi farväl av Koh Lipe och begav oss till nästa ö som heter Koh Bulon och ligger 1 h med Speedbåt från Lipe. Båten var verkligen fullpackad, och vi hade sån tur att vi skulle av på första stoppet så vi fick platserna framme i fören.
När vi närmade oss ön fick vi en smärre chock, hela vattnet var fullt med maneter. Jag har aldirg sett så stora i hela mitt liv. Jag lovar att de var så stora och så äckliga, gissar på att omkretsen var ca 50 cm om det räcker . Både William och Gustaf sa direkt att här badar inte vi. Dock fick vi höra att inne vid stranden var det fint men man kunde se en och annan manet...
Longtailen hämtade oss ute i vattnet och väl inne vid stranden såg det mycket bättre ut.
Vi fick ett litet mysigt hus på Pansand Resort där vi ska bo några nätter.Stranden var ju inte i närheten av Koh Lipe. Tror att vi alla var en aningen besvikna när vi hopapde i land.
Vi tog en promenad till en udde som låg lite längre fram och där ar det helt ljuvigt fint att bada, och inte en enda manet i sikte. Vi åt lunch på Bulon Resort och det var toppengott. Sedan spenderade vi efterdagen med att bara sola, bada, bygga i sanden och ja, ta det lugnt, finns inte så mycket annat att göra. På kvällen tog vi det lugnt vid på vår altan, läste böcker och spelade kort.

Dag 2 Koh Bulon

Ännu en slappedag. Idag tog William, Stefan och jag en promenad till andra sidan ön för att kika runt lite. Ingen av oss blev väl imponerade, men det är ju alltid kul att se nya platser, kunna jämnföra och känna vilka platser som är ens guldkorn. Gustaf stannade hemma i hängmattan o läste sin bok. William , Gustaf och jag passade på att få massage vid stranden och det var såklart jätteskönt. Vi kände oss ganska klara med ön och bestämde oss för att boka om båtbiljetten och fortsätta vidare mot nya mål. Allt fixade sig så vi packade ihop oss på kvällen och kände oss nöjda med det.
Tyvärr hade vi lite otur med vårt boende, då det blev strul med vattnet så vårt hus blev utan vatten, och när vi väl fick så var det inte speciellt fräscht och en vidrig doft spred sig i huset.. De var fullbelagda så vi kunde inte byta boende heller, men det blev lite bättre under kvällen efter att Gustaf sprutat upp all deodorant, så det gick att sova där.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ännu ett Hajdyk
11 år sedan
Tropisk storm
11 år sedan
Upptäcksfärd och skumtomtar
11 år sedan
Dykning med hajar
11 år sedan
Framme på Malapascua
11 år sedan