Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Onsdag 17 Februari 2010 - Stockholm

När andan faller på

Nee, jag är inte död! Jag har inte återuppstått heller. Däremot har jag varit lite off här på senaste tiden. Kanske ni märkt.
I maj blir det Taizé! Ett kloster i Frankrike. Jag åker med kyrkan och massor av kompisar från konfirmationen. Buss var ordet och från Stockholm tar det 33 timmar innan vi är framme. Tjoho! Faktiskt. Kommer bli grymt kul! Så länge man får prata har i alla fall inte jag några problem att roa mig ;) Väl där så delas man in i olika grupper med folk från hela världen och har samtal om livet. På morgnarna och kvällarna har man mässor. Man sjunger mycket, taizésångerna är ganska simpla och man sjunger samma sak många gånger, men det är riktigt fint. Taizé skriver jag mer om när jag kommer hem, känns lite långt bort nu.
I juni lyfter flyget mot Aten och sen väntar 16 dagar av tzatziki, fetaost, Grekland och Medelhav! Ikaria och Naxos ligger överst på listan och några fler passande öar ska vi säkert luska fram! Ska bli fint med återbesök på våra favoritöar! :)
Annars livsstatus; bra! Min kompis åker runt för fullt i södra Indien nu så lite sol känner jag allt att jag behöver. En liten dos av värme innan sommaren skulle inte sitta helt fel! Påsklovet kanske? Tja, det blir i alla fall inte bättre av att de har plogat upp hela skolgården och samlat en cirkus 7-8 meter hög snöhög mitt på skolgården. Har vi tur så är snö kanske borta i mitten på april!
Just nu längtar jag i alla fall inte någon annan stans än just hit:

Ikaria
Dela med andra:    

Kommentarer
Nisse2ears säger:
Gott att se ett lkivstecken från dig! Säger jag som själv inaktiverat mig lite under vintyern men nu äntligen börjar leva upp igen :)
Postat 2011-03-28 21:03  Anmäl
Maggie säger:
Låter härligt med inplanerade resor. Jag ska försöka komma till Asien i mars. Ha det så bra.
Postat 2010-02-19 10:54  Anmäl
Malbork säger:
En härlig berättelse av dig. Du gillar sol men även en stor snöhög.
Ni kommer säkert att få en underbar resa till Frankrike. Bara ni inte blir kvar där...
Postat 2010-02-18 13:50  Anmäl
Leroslover säger:
Låter jättebra och spännande allt du berättar om. Trevliga resor. Sol och värme ja... Bara att instämma, såg att det är 16-17 grader på 'min' ö Leros i Grekland just nu. Och det är plusgrader... Suck
Postat 2010-02-18 12:29  Anmäl
Merlin säger:
Trevlig läsning...o jag längtar också efter sol nuuuuuuu.
Postat 2010-02-18 06:40  Anmäl
Rolf_52 säger:
Låter intressant...ha ett par riktigt fina resor!
Postat 2010-02-18 05:47  Anmäl
Gbenskar säger:
Så underbart med planer för framtiden! Det låter så härligt. Ha det allra bäst.
Postat 2010-02-17 21:11  Anmäl
Make säger:
Jag säger bara hurra för att dagens ungdomar har så många möjligheter att välja på som vi (ung 1970) inte hade. Då var det bara jobb och överlevnad som gällde. Kram och ha en riktigt bra resa
Postat 2010-02-17 20:40  Anmäl
Trollebo säger:
Jo vi har alla vår längtan och du har ju många år på dig att uppfylla dina resedrömmar, och kommer att så göra. lycka till och njut...
"Munken"
Krippa
Postat 2010-02-17 19:14  Anmäl
Travellover säger:
Låter skoj, klosterbesöket verkar intressant :) Lycka till på dina resor.
Kram
Postat 2010-02-17 19:05  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
12 år sedan
Glass i stora lass
12 år sedan
Blått och vitt
12 år sedan
Riktig Semester
12 år sedan
Årets Greklandsdos
13 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Malla_
Malla_ säger om Sirapps bild "Vågor":
-20 här i Umeå.......=) Längtar inte till sommarn heheh
19 februari 2010 09:31