Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Torsdag 1 Oktober 2009 - Stockholm

Mot Paris

Jösses vad jag har resfeber.... Härligt värre! I morgon bitti flyger jag och mamma till Paris över helgen. Vi ska shoppa, fika, kolla på mona-lisa och ha det skönt. Förra gången bockade vi av de flesta sevärdheterna, så nu ska vi bara strosa omkring.

Min kusin bodde i Paris två år runt 2001 och hon var tillbaka dit för en vecka sedan. Hon kommer hit om ett tag och ska tipsa lite. Sen blir det nog att sussa sött... Pappa går upp tiiidigt imorn bitti för att skjutsa oss till Arlanda, snäll som han är. Tur att han är ledig resten av dagen. :)

Jag och mamma har lite olika önskemål om VAR vi ska vara. En kväll vill jag åka och kolla på ett glittrande Eiffeltorn i alla fall. Jag har bara sett det i dagsljus, men de första 10 minuterna varje timme från "mörkrets infall" så glittrar det... Hahah! Barnslig jag är, va?! Mamma tycker det ligger lite för långt bort från där vi bor, men sånt tycker inte jag man kan ta hänsyn till. ;) Jag HAR bestämt mej för att jag ska dit, hur lång tid det än tar!!! Jag har tänkt ut det bästa fotot; ett glittrande Eiffeltorn sett från Trocadero! ÅH!

Nu ska jag packa ner det sista, poppa popcorn och bänka mej framför tvn. Sen blir det Paris-snack med kusinvitamin och mami...
Dela med andra:    

Kommentarer
Nisse2ears säger:
Ser framemot bilder!! :)
Postat 2009-10-04 12:02  Anmäl
Haidi säger:
Du...det blir säkert ett glittrande eiffeltorn för dig. Trevlig resa önskar jag dig.
Postat 2009-10-02 15:58  Anmäl
Malbork säger:
Du är levande. Förväntningar för Paris. Som det ska vara när man ska resa. Njut utav stunden och resan...och av kameran.
Postat 2009-10-02 09:10  Anmäl
Trollebo säger:
Ha en skön helg - bilder kommer förmodar jag
Postat 2009-10-02 08:08  Anmäl
Mjorumm säger:
Jag riktigt känner hur det spritter inom dig av längtan att få komma dit och få ta dina foton. Är säker på att vi får se dem med
Lycklig resa kramisar
Postat 2009-10-02 00:12  Anmäl
Crista säger:
Ha en härlig resa....tror ni kommer få det underbart.
Finns ju mycket fint att fota där också :-)
Postat 2009-10-01 22:42  Anmäl
Merlin säger:
Så roligt ni ska ha det då...=). Det ska bli spännande o se om det blir ett foto på ett glittrande eiffeltorn eller ej. Ha en riktigt härlig resa...spännande att höra vad ni har shoppat.
Postat 2009-10-01 21:29  Anmäl
Gbenskar säger:
Så kul. Du ska ha en riktigt bra resa till Paris! Nog kommer ni till Eiffeltornet till kvällen, det är jag övertygad om. Ta fina bilder av det så vi andra också får se.
Postat 2009-10-01 19:44  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
12 år sedan
Glass i stora lass
12 år sedan
Blått och vitt
12 år sedan
Riktig Semester
12 år sedan
Årets Greklandsdos
13 år sedan