Mot Santiago
Idag var det battre vader. Tyvarr sa har jag fatt ont i vansterfoten. Det forvarrades troligtvis av gardagens 30 km uppfor och nerfor om vartannat.
Idag vandrade jag, och Martin fran Koln som jag haft sallskap med de senaste dagarna, bara 7 km till byn Villafranca del Bierzo. Sedan gick jag till doktorn som skrev ut antiinflammatorisk medicin till mig. Lakarbesoket var gratis, det ar sa for pilgrimer, och medicinen kostade bara 1.20 euro.
Jag far helt enkelt ta det lite lugnare och med fler pauser i fortsattningen. Men till Santiago ska jag, kanske far jag skippa de nio milen till Finisterre och ta bussen istallet.
Det ar mycket tyskar ute pa Caminon. Det kanns som om kanske 70 % ar fran Tyskland. De sager sjalva att det beror till stor del pa att en kand tysk komiker gick, och skrev en bok om Caminon forra aret. Sa med Agneta Sjodins bok i farskt minne kan vi vanta oss en svensk invasion nasta ar.
Det ar valdigt vackert landskap vi vandrar i och stamningen mellan pilgrimer ar god. Man traffar sallan nagon avig typ. Sarskilt vid Cruz de Ferro, den stora stenhogen prydd av ett kors dar pilgrimer lagger en sten hemifran och darigenom symboliskt lamnar kvar sina problem var stamningen stark och rorande.
Nu maste bara medicinen gora sitt och foten bli bra.
Låter som en trevlig vandring, om man inte har tid att gå hela vilken del rekommenderar du då? Har blivit biten av vandring, gick Inkaleden för en månad sen. Det var kanon och min första vandring, känns som jag började i fel ände. :-)
Ha de gott // Crista
Ps. Lyssnade på er musik, klart godkänd. Har flera av era influenser som favoriter. Ds