Stöd Ukraina

Jugges blogg

Söndag 27 Maj 2007

Nara nu..

Ja, det kanns sa i alla fall. Ar i Palas do Rei, och har planerat att vara i Santiago den 31:a sa det ar inte langt kvar. Foten ar battre men mitt ofrivilliga uppehall har gjort att jag tappat bort de vanner jag funnit langs vagen. Vad jag hort ar de antingen bakom eller framfor mig. Martin fran Koln ramlade i en trappa pa ett harbarge och skadade foten sa illa att han maste rontga den, horde jag. Nya bekanskaper ar aldrig langt borta pa Caminon men sa har i slutet kanns det lite som var och en har hittat sina resekamrater(nagra kanske tom sina livskamrater).

I natt ska jag bo pa hotell. Regnet varade nastan hela dagen idag och jag ar nu ganska less pa att vandra for att sedan hamna pa ett harbarge dar det kanske finns varmvatten. Naja, en dag i lyx och sedan ar jag nog tillbaka igen. I morgon skulle det bli battre vader.

En liten kommentar for er som, liksom jag, ar torsk pa JRR Tolkiens Sagan om Ringen. Jag vagar pasta(utan att egentligen veta) att det ar Camino de Santiago som en gang i tiden inspirerade honom att skriva Triologin. Jag ser likheter nastan varje dag. For att inte tala om namnen. Staden Bilbao ska tydligen uttalas Bilbo pa baskiska. Ett provins heter Aragonien och Frodos hob-van i boken heter Peregrin(kallas for Pippin). Pilgrim i Spanien heter Peregrino. Det finns fler likheter. Och da har jag inte namnt att jag for vecka sedan i princip vandrade in i Hobsala.

Som sagt, nara nu...
Dela med andra:    

Kommentarer
Crista säger:
Heja på nu sista biten. Det du berättar låter intressantare och intressantare är själv torsk på trilogin.
Ha de gott
Postat 2007-05-27 20:52  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skidor - Österrike
15 år sedan
New York
15 år sedan
2008
16 år sedan
Snart hemma
16 år sedan
Framme
16 år sedan