Stöd Ukraina

Laplanders blogg

Torsdag 12 Februari 2009

Malta igen!

Yes! då var det bokat ett par biljetter till Malta igen, vi kunde inte låta bli när vi fick ett par flygstolar för 1200kr det är ju verkligen jättebilligt och dessutom så är det verklig rea på hotell där just nu så det var bara att slå till de känner säkert av lågkonj. de också men så är det ju litet lågsäsong där fortfarande det är mest engelsmän där vinter och vår nordborna kommer dit under sommaren men då är jag hellre hemma i sverige tycker det är som bäst här då..
Det är ju sjukt billigt när man kan få ihop en specad resa med flyg och hotell under fem dagar för under 2000kr för två personer och då ligger avresedatumet två månader bort det är ju inte så konstigt att det är länge sen vi åkte charter nu man är ju snål av naturen he he!.

Det är ju märkligt att man kan komma iväg till medelhavet för de pengarna det är ju dyrare för oss att åka till stockholm över en helg, nu är väl inte det helt fel heller men just i början av april så föredrar jag Maltas klimat måste jag säga stockholm kan man ju ta på sommaren när det är varmt och skönt.

Den här gången tror jag att vi blir kvar på huvudön och struntar i Gozo, även om det är en fin ö så tror jag vi njuter enbart av en ö nu så det blir nog att dra på sig ryggan och knalla runt på ön och kolla in en del vi missat tidigare men en del återseenden blir det säkert och jag ska verkligen njuta av maten tycker själv att det finns verkligt bra italien inspirerad mat där den typiskt maltesiska maten kanske inte är någon höjdare men i övrigt så finns både billig och god mat på restaurangerna och dessutom finns det en mängd cafeér så jag har chans att stilla min livsnjutaraptit.

Det enda vi planerat in denna gång är ett travbesök annars ska vi ta dan som den kommer det ska verkligen bli jättemysigt att ströva runt och kolla in litet vackra byggnader,sitta ute i en park och ta en cappucino och förhoppningsvis få njuta av försommar solen och skulle solen lysa med sin frånvaro så får vi väl leta upp något mysigt inomhusbad då och njuta av det istället, varken jag eller Gunsan deppar ihop om vädret inte håler världsklass då får vi ta inomhusaktiviteter istället det finns hur mycket som hellst att förströ tiden med om man bara vill och har litet fantasi.

Tror både jag och frugan behöver det här fram emot april då ser man fram emot litet värme och på våra breddgrader så kan man tyvärr inte räkna med värmen tidigare än mitten av maj så då passar det perfekt att tjuvstarta redan i början av april, kan bara instämma i resereklamen där de säger sommaren är inte slut den har bara flyttat på sig och jag försöker leva efter den filosofin det är ingen mening med att deppa om sommaren ochsolen känns avlägsen den är barav en flygtripp bort så att säga och det behöver inte ens vara dyrt.

Det finns ju verkligen jättemycket att se på Malta även om det är en liten ö och dessutom så är det ju ett äventyr i sig att åka runt ön med de gamla bussarna tycker personligen att det är både det enklaste och absolut billigaste sättet att ta sig runt på ön.
ha det gott mvh. Bosse.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vilken sommar!
13 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Lanzarote här kommer vi.
14 år sedan
Höstrusk.
14 år sedan