Stöd Ukraina

Laplanders blogg

Lördag 28 Mars 2009

Då bär det av!

Då var det dags för några förhoppningsvis fina vårdagar på Malta igen, har kollat in väderprognosen och det ser faktiskt riktigt lovande ut ok. att man kanske får nån regnskur på sig men det verkar som att det ska bli riktigt hyfsat väder och varmt så det räcker iallafall, de lovade 19-24 grader på dagarna och 14-17 grader på nätterna och det tycker jag kommer att bli kanon med tanke på att vi hade -12 grader i förrgår natt här i bergby och i natt var jag ut och plogade vägarna här hemma igen för sjuttio elfte gången den här vintern suck!!! det verkar aldrig bli någon vår här i år.

Gud vad det ska bli kul att återse valletta som blivit en av våra absoluta favoritplatser trots att jag definitivt inte är någon stadsmänniska men valletta är ju en tämligen lugn och mysig stad med en massa fina byggnader att besöka och trånga gator med kafèer litet var stanns där man kan ta en fika när andan faller på och det gör den ganska ofta för mig he! he !
ska bli intressant att se om den nyinförda euron har medfört att det blivit dyrare eller om det fortfarande är lika prisvärt som tidigare, upplevde ju tidigare att det var betydligt billigare än både grekland och de spanska öarna.

Den här gången var vi förutseende och bokade ett hotell med uppvärmd inomhuspool och bubbelpool så det kommer vi säkert uppskatta när vi varit ute och vandrat en hel dag och blivit litet öm i kropp och fötter, annars är det ju mest för just vandringen och den sköna försommarsolen som finns här den här årstiden som lockar oss till Malta på våren,
finns inte mycket bättre än att sitta utanför stadsporten till mdina och njuta av en cappucino eller kall öl i försommarsolen en förmiddag i början av april, skulle isåfall vara en fin vårvinterdag på pimpelisen då grillandes korv med barnen det är ju också ett underbart sätt att tillbringa en fin vårdag allt har ju sin tjusning.

Ha det gott allihopa så får jag väl skriva några rader om hur vi hade det när vi kommer hem eller så bsöker jag nåt internetcafè och skriver om hur det är på Malta just nu.
Bosse.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vilken sommar!
13 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Lanzarote här kommer vi.
14 år sedan
Höstrusk.
14 år sedan