Stöd Ukraina

Laplanders blogg

Måndag 12 April 2010 - Strömsund

Fisket avslutat.

Så var då fiskehelgen i strömsund avslutad för den här gången och det bär av ner till Bergby och så blir det till att jobba igen, vi har haft det fantastiskt roligt och bra här uppe i strömsund och det har varit ett makalöst vårvinterväder här med strålande sol och flera plusgrader på dagarna men klara nätter har ju inneburit att isarna hållit sig fina och föret på isen var nästan bättre än på gatorna inne i centrum och det underlättar ju för den som har nedsatt rörlighet och uppskattas ju även av oss fullt rörliga, hur som hellst så har vi har njutit i fulla drag av ett fint arrangerat sm som avgjordes den här fantastiska vårvinterhelgen.

Jag uppskattar alltid när jag får vistas i naturen och dessutom har man haft förmånen att umgås med trevliga människor både gamla vänner men även nya trevliga bekantskaper, för mig är definitivt fiskekamraterna och inte fiskeresultatet det viktigaste vilket oftast syns i resultatlistorna från sm tävlingarna he he! jag är ofta ett populärt mobboffer i bilen på väg hem från tävlingarna just i mormyska men va fan det får man ta ha ha! brukar funka litet bättre de gånger det är pimpeltävlingar men det var ju som sagt skitsamma var jag hamnar i resultatlistan är kamratgänget trevligt och solen skiner då är jag mer än nöjd ändå.

I går kväll var jag och dottern på långpromenad runt strömsund och det är ett mysigt samhälle vackert beläget vid ströms vattudal och jag kan verkligen rekommendera orten som ett delmål på norrlandssemstern det är vackert och trivsamt här med trevliga o goa människor vilket gör att man verkligen trivs här vi har stannat till här många gånger förr på våra resor och lär säkert komma tillbaks fler gånger, för den som känner sig manad kan ni ju surfa in på ulriksforsarnas hemsida för litet fiskeresultat.http://www.ulriksforsarna.se/ strömsundslänkar finns här. http://www.stromsund.se/

Nä nu ska vi plocka ihop och dra hemöver ha det gott allihop.
Bosse.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vilken sommar!
13 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Lanzarote här kommer vi.
14 år sedan
Höstrusk.
14 år sedan