Stöd Ukraina

Laplanders blogg

Onsdag 24 Mars 2010 - Lanzarote

Lanzarote här kommer vi.

Det ska verkligen bli jätteroligt att komma iväg i morgon vi har verkligen längtat efter litet värme nu sedan vi genomlidit den här extremt kalla och nederbördsrika vintern över350cm snö har det kommit i vinter förvisso har det packat ihop sig men ändå! det ska som sagt bli jätteskönt att slippa snöskottning och skrapande av bilrutor ett tag.

Hade väl funderat litet löst på att boka några biljetter till Thailand i vinter men dottern ville vara hemma hos farmor och farfar och träna häst inför sin sista säsong med sin ponnytravare så det kändes väl inte rätt att ta den resan nu kanske blir den av nästa vinter istället så jag började kolla runt efter något lågprisalternativ som skulle funka för oss övriga och valet föll på lågprisflyg från skavsta till Belgien där vi ska övernatta för vidare färd ner till Lazarote där vi blir kvar åtta dagar innan det bär hem till Sverige via belgien.

Lanzarote har vi all-incusivehotell bokat och hyrbil har vi under hela vår vistelse där så det ska verkligen bli kul att se vad den ön har att erbjuda oss vi har många bekanta som varit till ön och de har bara gott att säga om sina resor dit och det lär bli några utflykter runt ön under veckan, att vi har all-inclusive har aldrig hindrat oss från att lämna hotellet de gånger vi haft det tidigare och ska inte göra det nu heller vi ser det mer som en bekvämlighet när vi väl är tillbaks på hotellet igen.

Vi har ju i vanlig ordning bakat ihop resan själva till ett vrakpris eller vad sägs om priset (gäller totalt för två vuxna och ett barn på 11 år) flyg sverige-belgien, övernattning en natt i belgien flyg belgien-lanzarote hyrbil som vi ska ha under hela resan väntar på oss där på flygplatsen, all-incusiveboende 7 nätter i playa blanca, flyg hem via belgien allt för 9000kr eller 3000 per person om man så vill, samma hotell finns faktiskt med apollo om man skull föredra charter men då skulle det kostat oss ca. 20.000-21.000kr under samma period.

Vi är faktiskt förvånade att inte fler barnfamiljer står ut med omaket att resa litet mindre paketerat så att säga förvisso är det inte alltid lika bekvämt men destå oftare blir resan i sig ett litet äventyr och det är ju civiliserade länder man passerar på sin väg till solen så det är ju inte några större uppoffringar man behöver göra för att spara ganska stora pengar på sin solresa, visst går det att boka en sista minuten till solen men är man fler än tre så kan det ofta bli lite knöligt reser man däremot som vi gör via lågprisflyg och egenbokat hotell så kan man i princip vara hur stora sällskap som hellst.

Hur som hellst ska det bli jätteskönt att slippa snöslasket här hemma till förmån för lanzarotes sol och dessutom ser jag som chokladälskare fram emot att komma till belgien där jag garanterat ska mumsa i mig lite goda praliner oavsett om min figur mår bra av det eller inte.
Dela med andra:    

Kommentarer
Roy säger:
Bra tips att paketera själv!
Postat 2012-09-30 20:01  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vilken sommar!
13 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Lanzarote här kommer vi.
14 år sedan
Höstrusk.
14 år sedan