Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Fredag 5 September 2014 - Madrid

Madrid - Berlin - Stockholm

Copyright © Bejjan888™

Efter både middag och frukost ombord på planet samt några desperata försök att sova lite så gick planet ner för landning. Jag måste säga att tiden gick väldigt fort… kanske för att man längtade hem så pass mycket? Någon gång över Atlanten bytte det datum från 4:e till 5:e september. Så det var redan fredag den 5 september och klockan var 13.25 när planet landade i Madrid. Yr i mössan, trött i både kropp och knopp skulle man nu leta reda på var man hämtade upp bagaget någonstans. Men jag slapp tänka så mycket eftersom det var bara att följa efter strömmen av folk. Fick ta det underjordiska tåget från T4-S tillbaka till T4, passera passkontrollen och sedan leta på rätt bagageband. Kändes som om det dröjde evigheter innan min väska kom. Och det var varmt här i Madrid, även inne på flygplatsen. Nu, släpandes på bagageväskan, var det dags att leta efter Berlin Airlines incheckningsdiskar. Och det var inte det lättaste. Längst bort i ett hörn hittade jag till slut på dem.

Incheckningen öppnade kl 15.00 och planet lyfte klockan 17.45. Efter 2 timmar och 55 minuter var det dags för landning i Berlin och ett kort stopp för byte till planet mot Stockholm. Planet landade 20.40 och planet mot Stockholm avgick 21.25. Jag vill bara tillägga att när jag bokade biljetterna så hade jag 1 timme och 45 minuter på mig att byta i Berlin… men någon månad innan min resa så meddelade flygbolaget att de ändrat tiden så jag hade bara 45 minuter på mig att byta. Så halvt superstressad kutade jag runt på Berlin Tegel Airport och det var på håret att jag hann med planet till Stockholm Arlanda Airport. Ha, så nästa gång (om jag reser via Berlin) ska jag minst ha 1 timme på mig att byta. Det var ju ett under att bagageväskan kom med planet när jag knappt gjorde det. Så vid 22.40 på fredag 5 september klev jag av sista planet för den här resan och kunde konstatera att både jag, min ryggsäck och bagageväska kom tillbaka till Sverige med samma plan. Bara det var ju ett under. Checkade in på Radisson Blu Sky City på Arlanda för att vila ut inför bilresan hem i morgon… för man var inte i form att köra bil hem efter totalt cirka 19 timmars flygresa.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
47 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
47 veckor sedan
En gråmulen dag
47 veckor sedan
Shkodër och Krujë
47 veckor sedan
Slapp dag... igen
47 veckor sedan