Stöd Ukraina

Legustas blogg

Torsdag 1 Maj 2008
Resealbum: Tips i Thailand

Lurad på resa

Sanarn säger:
Vill bara varna alla som har hitta billiga resor hos Saanda Travel i Stockholm. Åk inte med dem!!! Eller "han" kanske man ska säga. Det verkar nämligen bara vara en enda person som jobbar där och han svarar aldrig per telefon och mycket sällan via mail. Vi bokade en resa till Thailand med Thai Air via honom o jag kände att det var något misstänksamt redan när jag bokade, men efter att ha fått sett att vi var inbokade på en flight så kändes det lugnare. Bokningsbekräftelse var dock så kryptisk och svårtolkad som det bara går och att försöka få en föklaring från honom är helt omöjligt. När jag sedan började rota lite djupare i det här så visade det sig att våra platser inte alls var så reserverade som vi trodde. Han kunden tydligen sitta och fiffla med de här platserna hur han ville och flygtiderna kunde ändras lite hur som helst. Från att ha bokat direktflyg till flyg med ett flertal mellanlandningar. När det dessutom närmar sig datum för slutbetalning så chockhöjer han priset med förklaringen att flygskatten har höjts så mycket. Kollade upp detta med Thai Air och de kunde intyga att flygskatten inte alls hade stigit så kraftigt som han påstod. De gick dessutom och varnade för Saanda Travel eftersom de inte har något avtal med honom och de har haft alltför många resenärer som blivit lurade av denne man. De varnade för falska biljetter och resenärer som inte kunde ta sig hem när de väl hade kommit till resmålet. Så jag vill bara att alla ni som har bokat via Saanda Travel ska känna till detta och tänka er för innan ni köper er resa via han.

Prosten säger:
hej ! vad skönt att höra att fler blivit lurade, inte för att jag missunnar dig att resa men jag har precis varit med om samma sak. 2006 i dec. skulle min familj på 7personer åka till thailand över jul o nyår, den rackaren chockhöjde resan med nästan 5000 / person. Vi bor i umeå men åkte faktiskt ner til stockholm till saanda. en stor svart man som har ett pytte kontor ovanpå en barbershop nästan hopplöst att hitta. jag ringde malaysia airlines och dom hade inte höjt nån skatt. vi bokade av, fick faktiskt igen handpenning och reste med ving istället- jag skrev detta på reseguiden då och hoppas innerligt att nån sätter dit denna man .
hoppas du fått tag i nån ny resa...

Mvh/ prosten
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet