Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Lördag 19 Juni 2010 - Göteborg

Londonresa i början av december bokad!

Dom senaste åren har vi ju varit i Tyskland på olika julmarknader. Inspirerad av en RG medlem som var i London förra året och beskrev julmarknader där, bestämde vi oss för att ta London denna gång.

Fick också nys om att Easyjet, som hittills bara haft flyg från Stockholm, börjar köra från Landvetter till London Gatwick. Ganska mycket närmare centrum än Standsted (tror jag iaf) och så slipper vi Ryanair som jag är otroligt trött på.

Prislappen var helt ok. Flyg för 2 pers med handbaggage slutade med 120 euro. Helt ok tycker jag.

Lite generösare mått på handbaggage också. Inga problem med våra lite 'bulliga' Titan kabinväskor alltså. Men jag skrattade gott när jag såg deras kommentar kring vikten på handbaggaget, citerar: "No weight restriction applies within reasonable limits — i.e. a passenger must be able to place the piece of luggage safely in the overhead storage bins without assistance." Så... undrar vad som händer om man inte orkar lyfta upp den där väskan till hyllan? Nåja, jag har inga planer på att testa...

Det ska bli kul att testa ett nytt flygbolag igen. City airlines som vi nyligen åkte med till Prag var vi mycket nöjda med och kommer att åka med igen, hoppas Easyjet är lika bra.

Tills nästa gång
Ha en skön sommar!!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Reselover säger:
Härligt! Befinner mig just nu i Brighton, som är en supermysig sommarstad...blir London i 2 dagar sedan 20-22 juli... boende på female dorm på YHA Hostel Oxford str (Noel street egentligen) ska bli en upplevelse ...:)
Postat 2010-07-19 00:26  Anmäl
Travelfun säger:
Kul med London i december :-)
Och ni fick ju bra pris, speciellt för en december resa :-)

Lät lite lustigt med handbagaget, ha ha :-)
Ha det gott!
Postat 2010-06-21 10:14  Anmäl
Ivan säger:
Kolla Camden Lock. Det brukar finnas bra priser på många 4 Sale där vid jul/nyårstid.
Trafager Sq är ju ett måste på nyårskvällen.
Förra året tog vi julmarknaden i Krakow. Den var bra och bra flyg
Postat 2010-06-20 10:45  Anmäl
Thequeen säger:
Hoppas ni får en bra resa till London!
Skönt att ha något att se fram emot.
Kram Jenny
Postat 2010-06-19 17:18  Anmäl
Gullsing säger:
Hoppas att ni får en trevlig resa.

Gilla
Postat 2010-06-19 12:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet