Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Tisdag 22 Maj 2012 - Kaunas

Litauen is hot!

Sa har kvallem kommit mot sin ande har i Kaunas. Vi har varit vakna sedan 04,45, och nu ar vi trotta!

Sveas forsta flygresa gick bra, lite ont i oronen och trott, men vem faan var inte det, haha! Efter en 40 minuter lang bussresa i tryckande varme fran Kaunas flygplats sa kom vi till vart hotell, Park Inn. Superfrascht, vi ar nojda.

Dagen har tillbringats i Kaunas centrum och vi har flanerat i Gamla Stan och atit langlunch. Det var varit varmt har idag, 33 grader i solen, sa jag var lite orolig for hur Svea skulle klara det, men med vattenflaskan i hogsta hugg sa funkade det finnemang!

Jag ar lite forvanad over hur utveckat det ar har i Litauen. Den bild av slitna Baltikum man (eller i alla fall jag) har av Balitkum haller pa att forandras.

Imorgon blir det mer sightseeing, mycket fina kyrkor har i Kaunas och en linbana sedan 30-talet, spannande. Ska aven ta oss till ett stort kopcentrum som heter Akropolis.

Stor kram till er alla hemma!
Dela med andra:    

Kommentarer
Esbjprn säger:
Ja jahg skrev en längre rapport om mina resor till Baltikum och hur jag upplevt förändringharna där från 1992 - 2002 då jag var där senast -Men det kan vi prata mer om Olgert kommer också hit den 10 juni
Kul att Ni har dte bra och Svea också - Vi längtar redan efter er .- men en vecka går fort 5 daGAR ÄNNU FORTTARE Ta vara på tidne och ha det bra Kram från Oss
Postat 2012-05-24 22:26  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet