Stöd Ukraina

Maremas blogg

Måndag 6 September 2010 - Cusco

Lima, City of kings...

Var ett par dar sen jag var i Lima nu men det är väl bäst att inte gå händelserna i förväg utan börja från början med mina dagar i Lima. Börjar bli rätt hemmastadd i huset i Cusco och har idag även varit uppe vid skolan för första gången, mkt olika former av känslor, men det återkommer jag till senare :-)

Flygresan från Amsterdam gick hyfsat smärtfri trots att den tog nästan 13 timmar, tack KLM och mediasystemet i ryggstödet på sätet framför!! Landade i lagom tid för värsta rusningstrafiken men chauffören som mötte upp på flygplatsen var grym på att navigera sig fram i trafiken som var helt galen, var det tre filer i vägen så låg bilarna fyra i rad, ville man byta fil så var det bara att tuta, blinka och/eller vinka och sen trycka sig in mellan bilarna. Nybilsmarknaden i Lima kan inte vara jättehet för jag såg inte en enda bil som inte hade bucklor och repor.

Efter en lugn kväll på hotellrummet och 12 timmars sömn så var det dagen efter dags att börja utforska Lima, till en början själv men vid halv 3 tiden tillsammans med dom andra volontärerna som bodde på samma hotell som jag. Stadsturen tog oss till lite olika sevärdheter i Lima, Huaca Pucllana, Monasterio de San Fransisco, Plaza de Armas etc., och var helt ok, bra sätt att lära känna några av dom andra volontärerna om inte annat.

Kvällen avslutades med middag på Alfresco, min första Ceviche, ett besök på vattenparken El circuito mágico del agua och några Pisco Sours på nåt brasilianskt ställe som vi hittade på vägen hem, måste ju utnyttja tiden i Lima så mycket som möjligt :-)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet