Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Torsdag 16 Oktober 2003 - Ho Chi Minh

Leriga vagar till Vietnam

Sa var man i Vietnam da... gillar redan Saigon (eller Ho Chi Minh City som den ju heter). Fast resan hit var lite knas, akte 7 imorse och kom fran fyra nu i eftermiddags. Forsta strackan i Kambodja var helt okej, jamfort med vagen till Siem Reap. Sen helt plotsligt borjade vi slira en massa pa vagen, kandes som att vi skulle aka ner i diket. Vagen darifran och nastan anda fram till gransen bestod av lera praktiskt taget. Det var ju ganska roligt anda, chafforen var helgalen och kallade sig Schumacher (stavning?) och vi sa att han inte skulle stanna. Jag tror vi var pa vag ner i diket, eller rattare sagt risfaltet fyra fem ganger. Haha... laskigt var det iaf! Kom till gransen, dar vi forst fick ga till en lucka dar vi lamnade Kambodja. Sen gick vi over till Vietnam och fick visa passet tva ggr pa en hundra meters stracka, sen gick vi forst till en lucka och fyllde i massa papper. Sen i nasta lucka kollade dom papprena och rev av kopian. I nasta lucka skulle vi friskhetsforklaras och betala en mindre summa pengar. Sen skulle vi visa passet for tva sura vakter. Ganska komiskt :)
Sen kom en bra buss och hamtade oss, tog val tva tre timmar hit. Hittade ett bra stalle, Happy Guesthouse dar vi bor alla fyra i ett rum. Vi bor hogst upp och har en balkong som ar storre ar sjalva rummet - grymt! Just nu gar det kanske inte sa bra for det regnar igen, men det ar bara skont iofs... betalar dock bara $8 sa det fortsatter vara billigt med boendet :) Nu ska vi ut snart, ska se om jag kan shoppa lite DVD och CD, jag lar skaffa mig sa mkt sa jag kan borja direkt. Har redan sett fyra fem sana affarer har pa gatan! *wii*

Ska sluta skriva sa mycket pa internet, sa ni inte blir uttrakade. Men jag lovar, de har tva veckorna kanns mer som en manad eller tva for oss for det hander sa mkt hela tiden sa man maste skriva av sig! :) Lovar att lagga upp bilder snart ocksa, har ju massor att visa er!

Jag ar numera miljonar forresten... grymt :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan