Stöd Ukraina

Sarakarolinas blogg

Tisdag 9 Februari 2010 - Tauranga

Lämnat Auckland

Hej!

Igår morse lämnade jag Auckland, tråkigt att säga hejdå till alla, men jag behöver komma iväg från stan och se lite nytt. Anlände till Tauranga och letade upp ett hostel. Tog en rundvandring i stan och den första jag möter är svensken som rekommenderade mig att komma hit! Så imorse bytte jag hostel och nu bor jag i samma rum som skåningarna Andreas och Micke,

Tauranga är en jättemysig stad! Mycket mindre än Auckland, men det passar mig bättre. Killarna har bil så idag har vi varit i Mount Maunganui, en strand (där jag var på nyår) bara 10 min härifrån. Träffade en gubbe som bor på hostelet som sa att kiwisäsongen inte börjar förrän i mars men om bara några dagar börjar äppelplockningen. Ska prata mer med honom imorgon, och förhoppningsvis kan jag börja jobba om en vecka. Känns som att jag sagt detta många gånger nu....

Ett plus med Tauranga är att här är lite varmare än i Auckland. Så det är jätteskönt här på kvällarna!

Hörde att det var -15 grader i Skåne idag, hoppas inte att ni har det lika kallt...
Kram på er!
Dela med andra:    

Kommentarer
Mosternr1 säger:
Lycka till med äppelplockning, vi lämnar västkusten för en veckas skidåkning!!
Postat 2010-02-13 14:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mycket sen sist
14 år sedan
Glada miner
14 år sedan
Lyckad helg
14 år sedan
Lon!
14 år sedan
Kottbullar!
14 år sedan