Stöd Ukraina

Julias blogg

Söndag 5 Augusti 2007 - Chhatrapati Shivaji International Airport

Lamnar Indien efter lite strul

Idag har varit sista dagen i Bombay. Det har varit uppehall sa jag har promenerat omkring i omradena Colaba och Churchgate. Har bland annat sett Gateway of India som ar stadens landmarke. Motte upp Lottas kusin Galina och en kompis till henne och sag pa bio: Wild Hogs med bla John Travolta. Det var kul!
Kanns himla skont att traffa ngn har i Bombay efter att ha haft varsta taxistrulet fran flygplatsen igar. Pa inrikesflygplatsen finns det inga pre-paid-taxis sa jag var tvungen att bara valja ngn taxisnubbe ur hogen. Nar vi har akt en bit sa stannar han och ska borja skriva kvitto. Pastar att det kostar 900 rupies in till mitt hotell. Haha, det ar det tredubbla priset mot vad det ska kosta, sa jag vagrade och fick ner priset till 300 som det ska vara. sen ville han ha min underskrift och plotsligt tog han ut min vaska o lade in den in en annan taxi o sa att jag var tvungen att byta. vilken javla bluff killen var. den taxin som jag skulle byta till var riktigt gammal o skruttig. hade tom hal i golvet sa det skvatte in vatten pa mina fotter. Fy fan vad jag var forbannad! Den nya taxikillen kunde knappt ingen engelska och ville ta en genvag fran den stora vagen sa det skulle ga snabbare in till stan, men jag vagrade aka ngn genvag. borjade forestalla mig hur han skulle stanna i ngn grand och rana mig. Sa han vande tillbaka och tog den stora vagen. Sen visade det sig att killen inte visste var mitt hotell var ngnstans heller, sa jag fick guida honom genom kartan jag hade i Lonely Planet. Kom till slut fram till mitt hotell och kunde pusta ut. Just da var jag valdigt trott pa Indien och bara langtade hem...
I dag har jag aterhamtat mig och har haft goda erfarenheter. Tur det. Hade inte varit kul att fa ett daligt slut pa min resa.

Maste rusa till hotellet och packa lite. Har 12 kilo mer med mig hem an vad jag hade nar jag akte... eh...
/Julia.
Dela med andra:    

Kommentarer
Roy säger:
Intressant att läsa din spännande blogg. Har alltid velat uppleva Indien, på gott och ont. Tråkigt med svindlare som taxigubbarna, man blir så förbannad..
Postat 2007-08-06 10:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Lamnar Indien efter lite strul
16 år sedan
Den gyllene triangeln
16 år sedan
Hett i Delhi
16 år sedan
Gay poet and NGO-project
16 år sedan
Hampi
16 år sedan