Stöd Ukraina

Julias blogg

Fredag 3 Augusti 2007

Den gyllene triangeln

Har nu gjort den gyllene triangeln: Delhi - Agra - Jaipur.
I tisdags morse tog vi expresstaget till Agra. Vi blev serverade frukost och tidningar i andra klass med luftkonditionering. Valdigt fin service! I Agra motte vi upp Sara, en tysk tjej vi larde kanna i Delhi. Akte sen till Taj Mahal. Det var otroligt vackert! Den vita marmorn ar dock inte lik vit den en gang varit pga luftfororeningar. Det skulle tydligen finnas en svart Taj Mahal ocksa pa andra sidan floden, men den hann dock aldrig bli fardig sa det ar endast en grund som finns dar. Det var en hel del folk for att se Taj Mahal. Kan bara tanka mig hur mkt folk det ar nar det ar hogsasong. Vi hade en guide som visade oss runt och berattade om den vackra skapelsen. Det var valdigt hett och solen sken, sa jag fick en ordentlig bonna-branna :o) Jag far jobba hart pa att fa bort den sen tror jag.
Vi akte sen vidare till Agra Fort som ar ganska likt Red Fort i Delhi, men det ar lite vackrare med den vita marmorn.
Pa kvallen akte vi vidare med taget till Jaipur -Rosa staden. Checkade inte pa det fina Pearl Palace hotell. Dagen darpa gjorde vi en seightseeing-tur i den gamla (rosa) staden. Den var dock mer orange an rosa. Vet inte om de har en annan uppfattning av fargskalorna kanske... Vi gick upp i en minaret som hade utsikt over hela staden.
Dagen darpa gick jag och Malin pa Indiens mest kanda bio for att se en bollywoodfilm (Partner). Det var en rolig upplevelse! Bio sag ut som en Disneyteater med rosa valv. Filmen var 3 timmar lang. Indierna hade himla kul under filmen. De skrattade hogt, tjoade, apploderade och busvisslade nar de kanda skadespelarna gjorde nagot bra eller kul. Vi forstod dock inte konversationerna i filmen eftersom den var pa hindi, men vi kunde anda folja storyn.

Imorrn aker jag till Bombay. Ska checka in pa ett lite finare hotell i Colaba som ar ett shoppingdistrik dar manga turister bor. Ska passa pa att fa en manikyr och pedikyr innan jag aker hem pa mandag. Hoppas det inte regnar lika mycket denna gangen...
Julia.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Lamnar Indien efter lite strul
16 år sedan
Den gyllene triangeln
16 år sedan
Hett i Delhi
16 år sedan
Gay poet and NGO-project
16 år sedan
Hampi
16 år sedan