Stöd Ukraina

Julias blogg

Lördag 21 Juli 2007

Gay poet and NGO-project

I gar hade vi en gastforelasning av en man om gaylitteratur i Indien. En mkt ovanligt amne och ovanligt i Indien. Mr Merchant var en exentrisk man i stort vitt skagg och orange tunika. En intressant och personlig forelasning. Homosexualitet ar inte accepterat i Indien, sa vi var priviligerade som fick chansen att hora om hur det ar att vara gay i Indien och hur den litteraturgenren har utvecklats.

I dag akte vi genom Hyderabad och sen ut pa landsbygden for att komma till Narsapur. En liten by som ar med i ett NGO-projekt som sponsras av Varldsbanken. Kvinnorna i byn producerar ett organiskt bekampningsmedel av Nimtradets fron och saljer det sen till bonderna som anvander det pa sina grodor. Hela byn valkomnade oss och det var stor uppstandelse kring oss. Kul att uppleva!
Sen akte vi ett skogsomrade, eller jag kanske ska kalla det djungel, dar nimtraden vaxte. Det var nagot av en pars att ga omkring dar i hettan, 38 grader varmt. Kandes inte som om vattnet jag drack gjorde ngn skilnad. Kroppen fick en mindre varmechock. Vi akte sen vidare till en annan by med romer dar NGO hade sitt kontor. Dar at vi lunch. Vi satt pa golvet och blev serverad mat pa ihopsydda lov. Vackrare tallrikare har jag inte sett! Vi fick sen se de romerska kvinnornas handarbeten. De hade aven uppvisning med sang och dans. Jag var dock sa varm da att jag fick ga och satta mig i bussen och vila.
Det var helt underbart att komma ut fran staden och se gron skog och risfalt. Imorrn ar det ater till studierna... men det blir nog lite shopping ocksa.

Julia.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Lamnar Indien efter lite strul
16 år sedan
Den gyllene triangeln
16 år sedan
Hett i Delhi
16 år sedan
Gay poet and NGO-project
16 år sedan
Hampi
16 år sedan