Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Lördag 9 Juli 2022 - Bunyonyi

Dag 8 Lake Bunyonyi

Nu är det äntligen en vilodag inplanerad. Tempot är oftast högt på dessa resor, det finns så mycket man kan och vill uppleva så när det kommer en vilodag så uppskattar man den. Det finns dock en båttur på sjön som jag väljer att följa med på. En behaglig tur där jag bara kan njuta av solen och naturen. Vi gör några stopp på olika öar för att titta på djur eller dricka en öl så det här var en tur som passade perfekt idag, bara att njuta.






I den här sjön kan man bada eftersom det inte finns några farliga djur, såsom krokodiler, flodhästar eller buffel som annars är vanligt förekommande i andra sötvatten här i Uganda. Så efter båtturen väljer jag att ta ett bad. På kvällen är det dags för resans pinkparty där det bjuds på tacos, trevligt. Fyra stycken i vår grupp reser på lilla bergsgorilla resan så det här är deras sista kväll med oss. De ska lämna oss för Sverige imorgon. Trots att vi bara har tillbringat 9 dagar tillsammans så blir det ett känslosamt avsked, ett tecken på att man knyter band på den här typen av resor.


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan