Stöd Ukraina

Memmies blogg

Måndag 18 Augusti 2008 - Los Angeles
Resealbum: Bröllopsresan

LA is my lady

Nu sitter jag pa innergarden pa vart hotell, Magic Castle i Hollywood. Solen har just gatt ner, ett par familjer sitter pa sina balkonger och dricker vin, poolen ligger helt stilla med bara enstaka badleksaker flytandes omkring, kvallen ar ljum, inte ett endaste lov eller palmblad ror sig..... Aaaaaaaaaahhhhhhhhh............... Nu ar det semester!!!

Vi har hunnit med en del sedan jag skrev sist; vi har kort fran Las Vegas till Anaheim, gatt pa Disneyland, kort vidare till Hollywood och akt en sightseeingtur och tittat pa kandisars hus samt traskat runt i Hollywood pa egen hand. Disneyland var val egentligen inte sa bra, inte nar man har varit i Orlando, men California-parken var trevlig! I Anaheim bodde vi pa Raffles Inn, ett Best Western-hotell. Det var helt okej, rummen var bra, frukosten mindre bra men framforallt var det gangavstand till Disneyland.

Vart hotell ar suverant!! Ett kvarter till Hollywood Blvd! Jag kan varmt rekommendera det om nagon planerar en resa hit. Pa tripadvisor.com rankas det som det nast basta hotellet i LA. Det ar bara 3-stjarnigt och vi betalade knappt 7500 kr for 6 natter, sa det ar inte speciellt dyrt om man jamfor med andra hotell har. Lite slitet pa sina stallen, men det ar de sma detaljerna som gor det sa bra. Bara en san sak som att personalen gar runt varje kvall och delar ut morgondagens vaderprognos och bjuder pa godis! De har ocksa gratis minibar (inte alkohol dock) och DVD-filmer, morgontidningen lag utanfor dorren i morse och frukosten kommer fran ett bageri. Jattegoda scones! Lite kuriosa ocksa; det ligger granne med dels magikerklubben Magic Castle dar Houdini var forst ut med att upptrada och David Copperfield sist ut. Och pa andra sidan ligger hotellet dar Janis Joplin dog. Pa kullen ovanfor ligger en japansk restaurang, som jag tyvarr glomt namnet pa for tillfallet, med en magnifik utsikt over LA. Dar har vi bokat bord pa onsdag kvall.

Men nu ska vi slinka ner pa stan igen. Tankte se en film pa Grauman's Chinese Theatre. Imorgon bar det av till Six Flags Magic Mountain for att aka monsterbergochdalbanor.

I love LA!
Dela med andra:    

Kommentarer
Familyb säger:
Mmmmmm! låter underbart!! =) Hotellet är antecknat, mycket bra att ha ute en privatspion på det här sättet!! haha! Ha det b ä s t!
Kram från mej
Postat 2008-08-25 09:23  Anmäl
Travellover säger:
Jag såg att ni är i Carmel idag! Det är helt underbart där, ni kommer säkert gilla det! Om ni ska åka förbi 17 Mile Drive idag, så kommer ni bli helt förstummade av hur vackert det är! :)
Postat 2008-08-23 10:41  Anmäl
Travellover säger:
Det låter som en jättebra semester!
Six Flags i LA verkar så spännande, jag vill också åka dem berg o dal banorna :)
Hoppas ni får en fortsatt bra semester, ni ska ju till den underbara staden San Francisco! =)
Postat 2008-08-23 10:33  Anmäl
Ewan84 säger:
Whoopa! Ge järnet hela vägen! Det låter ganska glammigt. Passar väl er utmärkt. Men spara lite energi tills ni kommer hem. Ni är bjudna på inflyttningsfest den 29:e. Tema mellanstadiedisco. Kram / Johan & Josefin
Postat 2008-08-20 20:43  Anmäl
Dah_butlah säger:
Wow, jag vill också åka till USA. Glöm inte buskgubben när ni kommer till San Fran bara.
Postat 2008-08-19 11:30  Anmäl
Kentagon säger:
Låter härligt - bortsett från det där med monsterbergochdalbanor. Kram
Postat 2008-08-19 08:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan