Stöd Ukraina

Memmies blogg

Tisdag 26 Augusti 2008 - San Francisco
Resealbum: Bröllopsresan

If you're going to San Francisco...

Mycket har hunnits med sen sist. Vi lamnade Hollywood i lordags *snyft* vi gillade verkligen LA. De sista dagarna dar var vi pa Universal Studios och en dag pa Santa Monica Beach. Gud vilken harlig strand! Universal var ocksa ratt kul. Hojdpunkten var att aka Wisteria Lane dar Desperate Housewives spelas in. Men nojesparkerna i LA kan inte mata sig med de i Orlando.

Som sagt, i lordags korde vi norrut. Efter fyra timmars korning stannade vi vid Hearst Castle och gick en rundtur dar. Det var ganska fantastiskt! Jattekul att se! Sen korde vi vidare till Carmel. Vagen dit var otroligt vacker. Vi korde Highway 1 hela vagen. Carmel var litet och sott men inte sa mycket hande. Vi gick ner till stranden och sen at vi middag. I sondags korde vi vidare till San Francisco. Pa vagen dig korde vi 17-mile drive. Gravt overskattat! Det roligaste dar var att titta pa alla enorma lyxhus, men annars var det inget att se. Det var mycket vackrare pa strackan San Simeon-Carmel, och dessutom gratis.

San Francisco tycker jag ar underbart. Trivdes pa en gang. Vart hotell, Comfort Inn, ar ocksa bra. Vi har en underbar utsikt over bukten med Golden Gate bron och Alcatraz. I forrgar satt jag i vart rum och sag solen ga ner bakom bron. Sa vackert! Vi har hunnit med att aka sparvagn, besokt varuhusen runt Union Square, varit i Chinatown och North Beach och sjalvklart Fishermans Wharf. Igar kvall var vi pa Alcatraz. Det var intressant och spannande och lite laskigt, speciellt efter att det blivit morkt. Ikvall ska vi till AT&T park och kolla pa baseball. Giantstrojor och -kepsar ar redan inkopta. Imorgon blir det nog en tur till Muir Woods, Sausolito mm. Sen aker vi hem. Buhuu... Nej, det ska bli kul att komma hem och traffa alla och oppna alla brollopspresenterna!
Dela med andra:    

Kommentarer
Travellover säger:
...be sure to wear some flowers in your hair :)
Vad avis jag blir nu när ni är i SF, det är ju helt underbart där!
Hoppas era sista dagar blir jättebra!
Har ni ätit på 50-tals dinern Lori's Diner?
Postat 2008-08-27 20:32  Anmäl
Gbenskar säger:
Så ni hann med Hearst Castle i alla fall! Vad bra. Jag trodde ju att det skulle bli för tight tidsmässigt.Tur att ni inte gick på mitt råd.
Ha en fortsatt bra resa och hemresa
GB
Postat 2008-08-27 17:02  Anmäl
Dah_butlah säger:
Ja, kram på er! Han håller oftast till utanför Joe's Crab Shack.
Postat 2008-08-27 15:15  Anmäl
Kentagon säger:
Glöm inte buskmannen! Kram
Postat 2008-08-27 08:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan