Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Torsdag 8 November 2018 - Katmandu

Katmandu

Katmandu - när jag sitter uppe i flygplanet är jag faktiskt lite förvånad att jag flyger in över den här staden. Det känns spännande o häftigt och jag funderar samtidigt på varför jag är på väg hit. Viljan att göra en till spännande resa och ett nyfunnet intresse i vandring är det som lockar mig hit. Det här ska bli min andra resa med Rosa bussarna, men den här gången utan buss. Vi ska vandra en del av Annapurna route. Vandringen är på 5 dagar och hela resan på 11 dagar. Men vi landar alltså i Katmandu, en stor stad med 1,5 miljoner invånare. Det märks att Nepal är ett fattigt land för dess huvudstad är sliten. Dåliga vägar och risiga hus ser jag när vi åker till hotellet. Vi har turen att komma hit under deras festival Diwala, en hinduisk ljusfestival som firas i fem dagar. Så gator och hus är smyckade med ljus och människorna är festande glada. Det är mycket folk ute och trots att det är mest folk som promenerar så kommer det hela tiden tutande mopeder och bilar. Ett trevligt kaos helt enkelt. Första kvällen är jag sliten efter resan hit så kvällen är ung då jag går till hotellet och lägger mig. http://www.reseguiden.se/bilder/
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan