Stöd Ukraina

Perrs blogg

Söndag 1 Juni 2008 - Karlstad

Känns olustigt...

Det känns väldigt olustigt. Känns nu som vi inte kommer vidare från något gruppspel. No way! Inte utan massvis av tur och grymt bra läkkött.
Okej, det var varmt, men det var det igår lördag också och gissa om de kämpade på Stockholms maraton igår. Motionärerna som när jag och guddottern gick hem från Skansen igår, sprang förbi med sikte Strandvägen, hade 15 kilometer kvar, såg ut som de hade massor av vilja. Vissa gick, många haltade och visst - man kan tänka att motionärerna som haltar eller går fram borde bryta, men grym vilja har de i alla fall. Hade våra gula det? Kändes som de tänkte teknik och tänkte på vad som stod í "pärmen" än att visa Sverige på hemmaplan att vilket bra landslag vi har. Men första halvlek var ju bra. Och Freddie sa att vi har fler växlar att lägga i. Gôtt! Det är tur det.

"Går vi vidare från gruppen kan vad som helst hända" säger Freddie Ljungberg. Men nu tycker jag det ser svårt ut. Första halvlek såg bra ut. Hoppas verkligen att Linderoth håller. Han må vara hur "stationerad" som helst, Johan Mjällbys ord, men han vet i alla fall var han ska vara i position. Väljer fortfarande Fredrik Stoor som yback beroende på att han i alla fall är back. Dessutom kan han ju springa lite framåt också. Dåligt med det med Alexandersson känns det som. Jag såg ju inte första 20 iof.

Så efter torsken mot Ukraina med 1-0 ser mitt lag ut så här:
Isaksson - Stoor, Mellberg, Petter Hansson, Nilsson - Sebastian Larsson, Linderoth, Källström, Ljungberg - Larsson, Zlatan

Isaksson i mål för att Shaaban sviktar mer. Dessutom; tänk Grekland i EM för fyra år sen. Vill minnas att de hade en vithårig/silverhårig räv i mål som inte var ordinarie i sitt klubblag. Och det gick ju bra för grekerna! Många vill ha Majstorovic i backlinjen men inte jag, hellre en Emil i Lönneberga-hårig Petter från Hälsingland än flintisen. Wilhelmsson är bra men jag föredrar Sebastian Larsson. Känns som vi måste tänka mer defensivt än vad W gör.

Lagerbäck gör nog säkert så här:
Gissar nog att Alexandersson sätts i startelvan istället för Stoor och kanske blir det Anders Svensson istället för Linderoth. Gissar att Lagerbäck sparar Linderoth lite för länge...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet