Stöd Ukraina

Trixies blogg

Måndag 28 November 2011 - London

Julstämning i Londons legendariska varuhus

Om man vill få fin julstämning så så kan man besöka mitt favoritvaruhus Fortnum and Mason på 181 Piccadilly. Gatuplanet är en oas med massor av te, kaffe, choklad, godis och kakor. Glöm inte köpa en Christmas Pudding! På nedre plan finns en osannolik delikatessavdelning som är väl värd att besöka. Kanske är inte detta platsen där man inköper alla sina julklappar, men att njuta av alla dekorationer och den vackra skyltningen är gratis. Ett annat varuhus är legendariska Liberty 210-220 Regent Street där kan man köpa roliga julgransdekorationer eller varför inte köpa en Christmas Cracker. Harrods (87-135 Brompton Road) är alltid Harrods och en fröjd att besöka. En annan av mina julfavoriter är Ralph Laurens butik på New Bond street - en makalös affär med brasa och en härlig soft julstämning. När man ändå är på New Bond Street så kan man fortsätt mot Oxford Street - där ligger lyxbutikerna vägg i vägg och ljusen och dekorationerna är överväldigande. Andra gator med Christmas Lights är Regent Street, Covent Garden, St. Christophers Street, South Molton Street och Carnaby Street.

Mer om London finns i min blogg:
http://enturistilondon.blogspot.com/
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet