Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Måndag 24 Augusti 2009 - Hvar

Italien?? Nej vi ar i Kroatien!!!

Ibland sa kan jag undra vart vi har hamnat. Man hor italienska overallt, menyer och skyltar ar pa italienska, ar vi pa Sicilien? Nej, pa Hvar. On ar INVADERAD av italienare, och vi blir inte mindre irriterade av det faktum att vara grannar stor HELA mornarna och HELA kvallarna. Det roligaste dem vet ar att dra med stolar i golvet typ 07.30 ...jatte kul...verkligen...

(jag ar medveten om att jag later som en sur gammal karring, men det bjuder jag pa :)

On ar vacker och solen ler mot oss. Vi roar oss med att spela in roliga klipp som vi spelar upp om och om igen, men vi kollar aven pa gamla filmer med Arnold Schwartzeneger som ung och solbrannd actionhjalte: HASTA LA VISTA BABY!!!. Nagot annat som vi frekvent sysslar med ar att ta eftermiddags tupplurar, men vi gar aven och lagger oss tidigt, sammanfattning, det ar party! :) Ar man pa budget semester sa blir det sa...nagon kvall ska vi dock unna oss ett par drinkar i solen med italiens creme de la creme!

Staden dar vi bor, Hvar stad, ser ut som Nice eller nagon annanstans dar alla fladiga manniskor spatserar runt i alldeles for stora solglasogon med en stor Dior logga pa sidan, haha!

....tills nasta gang...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet