Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Tisdag 26 Januari 2010 - Swakopmund
Resealbum: Namibia

Internetcafe i Namibia

Hej!
Har sitter jag och en kompis pa ett internetcafe i kuststaden Swakopmund. Det har gatt 1 vecka nu och 1 vecka aterstar. Vi har hunnit med mycket pa en vecka, vi har rest runt i norra Namibia. Vi bodde t.ex. i lerhyddor i 2 natter i en liten by tillsammans med lokalbefolkningen, vi fick aven en rundtur i grannbyn som jag tyckte var valdigt intressant... manga bilder har jag tagit som jag kommer ladda upp :)
Vi har ocksa varit i Etosha National Park, allt gick bra forutom att bussen pajade mitt ute i oknen och vi blev fast dar bland alla djur, men det ordnade sig och nasta dag fick vi se ett lejon pa vag ut fran parken :)
Just nu bor vi hos larare som undervisar pa var partnerskola i staden Walvis Bay, vi har akt hit till Swakopmund over eftermiddagen for att kunna shoppa lite osv. Staden Walvis Bay har inte sa mycket att erbjuda namligen, det ar lite av en kakstad och vi bor i de samre statsdelarna.
Vi har ocksa atit traditionell mat som bestod av grot och spenat som man fick ata med handerna, ingen hojdare direkt men man maste ju prova pa da man ar har.
Vi ska bo i walvis bay i 6 natter till och vara med pa lektionerna i skolan, dem 2 sista natterna aker vi till huvudstaden dar vi kommer fa fri tid.
Ikvall ska vi tydligen grilla farsk fisk pa stranden, far se hur det blir.
Hoppas ni har det bra allihopa,
Mvh. Travellover
Dela med andra:    

Kommentarer
Mjorumm säger:
Det är verkligen en spännande resa du gör,och jag tror fisken kommer att smaka gott
Ha de fortsatt bra
Postat 2010-01-26 21:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan