Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Söndag 28 Augusti 2011 - Washington
Resealbum: USA 2011

Naturkatastrofer i USA

Befinner mig just nu i ett orkandrabbat Washington D.C. Regnet öser ner och vindarna är starka. Människor har blivit av med elektriciteten i området och tornados har rapporterats. Orkanen kommer inatt dra vidare norrut längs med USA:s östkust. Washington D.C. ligger som tur är inne i landet och inte så nära havet, orkanen är som starkast längs med kusten. På TV/Radio är orkanen Irene det enda man hör om. Affärer i området har knappt någon mat kvar på hyllorna eftersom människor har bunkrat upp inför orkanen. Det är hysteriskt och folk vet inte riktigt vad som väntar. Det har regnat i stort sett hela dagen och regnet blir värre och värre, det är med andra ord stor risk för översvämmning här i Washington.

Tidigare i veckan, i tisdags, var det en kraftig jordbävning i Washington D.C. Jordbävningar är som dem flesta vet väldigt ovanliga på USA:s östkust därför var skalvet en chock för dem flesta. Jordbävningen hade sitt epicentrum i centrala Virginia, Washington D.C. var den största staden som befann sig närmast epicentrum. D.C. skakades av skalvet som mätte 5.9 på Richterskalan. Även New York och andra storstäder kände av det, men inte lika starkt som här i D.C. Det var minsann läskigt, jag befann mig inomhus och hela huset började skaka. Det slutade efter några sekunder och folk sprang ut på gatorna, mobiler fungerade inte och det var väldigt kaosartat på vissa ställen.

Två naturkatastrofer på en vecka här på USA:s östkust. Mindre roligt!
Dela med andra:    

Kommentarer
Femtioplus säger:
Jag kan tänka mig att man känner sig väldigt liten, när Naturen visar sina enorma krafter!
Postat 2011-09-05 22:05  Anmäl
Dodi säger:
Detta måste ju vara fruktansvärt att uppleva, naturkrafterna är enorma när de sätter igång på riktigt, hoppas det går över snabbt, och att du är i säkerhet nu....
Postat 2011-08-28 10:52  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan