Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Tisdag 19 Januari 2010 - Sverige
Resealbum: Namibia

Imorgon = Afrika!

Imorgon lämnar jag 2009 års resor bakom mig och ser framemot att inleda reseåret 2010. År 2009 blev ett fullspäckat år med många nya favoritdestinationer. Förhoppningsvis kommer 2010 bli ett lika bra reseår, det börjar bra i alla fall, redan imorgon bär det av på den efterlängtade (skol)resan till södra Afrika. Namibia är ett land som få känner till, att få chansen att åka dit är verkligen roligt.
Resan inleds som sagt imorgon genom ett flygplansbyte i München, framåt kvällen kliver jag och min klass på planet till Namibias huvudstad Windhoek, beräknad flygtid är 11 timmar. På morgonen den 20:e Januari landar vi äntligen på den södra delen av jordklotet.
Under två veckors tid kommer vi resa runt i landet och utforska omgivningarna, vi ska bl.a. på safari i Etosha National Park som ligger i norra Namibia, en kväll ska vi ut i öknen och vandra på en stor sanddyn, en dag ska vi åka på en katamarun tur med chans att få se delfiner/valar, vi kommer få besöka vår partnerskola i staden Walvis Bay och se hur de namibiska eleverna fungerar i skolan, vi ska besöka landets populäraste semesterort Swakopmund som är byggd i tysk kolonialstil.... ja, det var några smakprov av vad våra två veckor innefattar! :) Sååå jag och alla andra i min klass har längtat, för ett tag sedan var det flera månader kvar tills vi skulle åka... nu är det endast en dag kvar innan vi åker.
Imorgon, då börjar äventyret i Afrika... :-)
Jag önskar alla som läser detta en bra tid, är ni som jag på väg någonstans önskar jag er en god tur!
Mvh. Travellover
Dela med andra:    

Kommentarer
Gbenskar säger:
Nu har ni redan hunnit iväg. Jag hoppas och tror att ni får en kanonresa.
Postat 2010-01-19 23:58  Anmäl
Hind säger:
Gud så härligt,jag önskar dig en mycket trevlig resa med mycket härliga minnen från afrika.
Postat 2010-01-18 21:17  Anmäl
Travelfun säger:
Jag hoppas verkligen att er resa tom. blir över förväntan! Ni kommer säkert att få det hur bra som helst. Ser fram emot alla bilder och berättelser när du kommer hem :-) Önskar dig en toppen resa!!
Postat 2010-01-18 19:57  Anmäl
Jenny747 säger:
Du kommer få en fantastisk resa! Ha det så skoj, ser fram emot härliga bilder och berättelser sedan :)
Postat 2010-01-18 19:54  Anmäl
Ingridhell säger:
Hoppas att det blir en härlig resa! Det låter väldigt spännande.
Postat 2010-01-18 19:36  Anmäl
Mpc säger:
vinka o säger ha en bra resa
Postat 2010-01-18 19:14  Anmäl
Mjorumm säger:
Ja det må jag säga verkar bli en intressant resa,och ser fram mot att få höra hur det är
Jag önskar dig all lycka till på resan och att det blir en fantastisk upplevelse

Kram
Christina
Postat 2010-01-18 19:14  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan