Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Tisdag 19 Januari 2010 - Sverige
Resealbum: Namibia

Vart ska jag??? :)

Innan jag avslöjade att jag skulle till Las Vegas så skrev jag ett blogginlägg där jag gav ledtrådar så att man kunde gissa sig fram till mitt nästa remål, det tyckte många var rätt så kul och många svar fick jag! Därför väljer jag att skriva ännu ett blogginlägg med ledtrådar om min nästa kommande långresa.... avresa är inte alls långt bort, i Januari bär det av åter igen. Jag hoppas att så många som möjligt vågar gissa vart jag ska, förra gången kom de flesta fram till att det var Las Vegas, nu blir det lite klurigare att gissa vilket land jag ska till tror jag...

Här kommer ledtrådarna!
1. Landet jag ska till ligger i en världsdel som jag tidigare aldrig besökt.
2. Landet som är dubbelt så stort som Sverige har endast runt 2 miljoner invånare.
3. Det är ett av världens torraste länder med ett brett ökenlandskap.
4. Landet var länge en koloni och har inte varit självständig i särskilt många år.
5. I en TV-serie som har visats på svensk TV har landet visats många gånger.
6. Engelska är officielt språk, trots att många inte har engelskan som modersmål...
7. Landet är rätt så okänt, inte många har hört talas om det, trots dess mycket vackra och skiftande natur.
8. Landet gränsar till ett mycket mer känt land som många drömmer om att besöka.
9. Ett säkert land med rätt så låg kriminalitet med tanke på världsdelen.
10. Du kan göra dig förstådd med engelska, men tyska fungerar också bra i vissa delar.
11. Inga direkt flygningar från Sverige går till detta land.
12. Den sammanlagda flygtiden är ca 13 timmar...

Ett ovanligt land låter det som kanske, varför ska jag dit? Jag ska till landet på skolresa med min klass, vi har en partnerskola som vi samarbetar med. Vi ska genomföra våra projektarbeten under vår 2veckors vistelse i landet, men det kommer även hinnas med många intressante upplevelser....
Nu återstår det bara att gissa vilket land jag och min klass ska besöka om 2 månader...

Bästa hälsningar
/Travellover
Dela med andra:    

Kommentarer
Travellover säger:
Tack för alla svar! :-) Se det rätta svaret i mitt nästa blogginlägg.
Postat 2009-11-13 08:41  Anmäl
Merlin säger:
Hej igen! Nu har jag lite tid att fundera o tittar man på de punkter som du skrivit så ligger nog Namibia närmast, punkterna stämmer in i varje fall.
Postat 2009-11-10 15:26  Anmäl
Travelfun säger:
Hej!! Kan det vara Nambia :-) Spännande... Skall bli intressant att höra om din resa om 2 månader och 2 veckor :-)
Postat 2009-11-09 08:25  Anmäl
Merlin säger:
Hmm jag får fundera lite, återkommer..
Postat 2009-11-09 06:49  Anmäl
Nisse2ears säger:
Ingen aning!
Postat 2009-11-08 14:43  Anmäl
Rika44 säger:
Namibia är det rätta landet,tror jag.
Postat 2009-11-08 13:25  Anmäl
Esselde säger:
Då ger jag mig o säger att du ska till Namibia. Rätt?
Ha det så intressant i kul!
Postat 2009-11-07 22:52  Anmäl
Mjorumm säger:
Tror också att det kan vara Botswana
Postat 2009-11-07 19:15  Anmäl
Kubap20 säger:
Jag tror att det kan var Namibia !!
Postat 2009-11-07 19:06  Anmäl
Beatlemaniac säger:
Asså de måste vara Norge! Gud så spännande! Verkligen!!
Postat 2009-11-07 17:47  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan