Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Tisdag 19 Januari 2010 - Sverige
Resealbum: Namibia

9 veckor kvar....! :-)

I mitt förra blogginlägg gav jag ledtrådar om mitt nästa resmål, många svar fick jag även denna gången. Jag vill tacka alla som deltog, det är väldigt kul när man får så många svar! Det rätta svaret är:... Namibia!!!

Den 19:e Januari åker jag och min klass till södra Afrika i 2 veckor. Den första veckan ska vi resa runt i dem norra delarna av Namibia.
Vi landar i huvudstaden Windhoek och sedan åker vi vidare norrut och på vägen blir det många spännande besök, vi ska besöka en stam, olika byar, åka på safari i Etosha National Park och se vilda djur på riktigt!... någon natt ska vi även sova mitt ute öknen...! Sedan åker vi tillbaka neråt och följer Atlantkusten, vårt mål kommer vara staden Walvis Bay där vi har en partnerskola. I Walvis Bay stannar vi i några dagar och bor hemma hos namibiska familjer. Vi ska under våra dagar där besöka vår partnerskola och jobba med våra projekarbeten (anledningen till resan). Mot slutet åker vi tillbaka till huvudstaden och avslutar med en dag i Windhoek, den 3:e februari åker vi hem igen med (förhoppningsvis) många goda minnen :-)

Jag ser verkligen framemot denna resa, Namibia är ett ovanligt resmål som inte många har besökt, att få chansen att åka så långt på en skolresa är verkligen unikt. Det ska bli hur kul som helst att åka dit och väldigt intressant ska det självklart också bli att få se hur människorna lever i Namibia.

Innan resan är det många förberedelser som ska ordnas, vaccin, malariatabletter, skolarbete... men det är det värt det! Och så har jag ju en weekendresa till Budapest inbokad om 3 veckor.. :-)

Ha de så bra allihopa,
mvh. Travellover
Dela med andra:    

Kommentarer
Ynnej1976 säger:
oj, det var inget dåligt res-mål att åka med klassen. Säker på att det kommer bli en otroligt vacker och spännande upplevelse. Själv är jag precis hemkommen från Japan. För trött för att ladda upp bilder här och nu men har laddat upp ett litet album på FB. Kram!
Postat 2009-11-23 20:35  Anmäl
Apj säger:
Namibia är jättehäftigt!
Vi var där för två år sedan och tyckte jättemycket om landet och människorna.
/anders
Postat 2009-11-15 20:16  Anmäl
Gbenskar säger:
Oj så kul!! Det var en häftig klassresa måste jag säga. Nu har du två resor att se fram emot.
Postat 2009-11-14 23:49  Anmäl
Mrshappy säger:
Häftig klassresa!
Postat 2009-11-13 16:35  Anmäl
Carmor säger:
Vilken resa, jag hoppas det blir ett äventyr med många minnen och bilder.
Postat 2009-11-13 12:48  Anmäl
Marika säger:
Tack för svaret och grattis till de kommande resorna!

Ha det så underbart i Budapest, vi hörs innan du drar till Namibia.
Nu sticker vi till Thailand i 3 veckor =)

Kram Marika
Postat 2009-11-13 12:21  Anmäl
Istrid säger:
Det kallar jag skolresa! Jag undrar också vilken linje man går för att få resa en sådan drömtur. Det låter jättespännande.
Postat 2009-11-12 18:49  Anmäl
Travelfun säger:
Helt otroligt kul! Vad går du för linjke/klass osm åker till Nambia? Måste vara ganska ovanligt... Har ni något specialarbete sopm skall utföras. Hoppas iaf att det blir toppen! Ser fram emot bilder mm. Och fullt av tips ;-)
Postat 2009-11-12 13:00  Anmäl
Leroslover säger:
Häftig klassresa! Hoppas ni får en trevlig och spännande resa. Ser fram emot att läsa om dina upplevelser!
Postat 2009-11-12 12:08  Anmäl
Gunillas säger:
Vilken resa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och skolresa till på köpet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad underbart kul och intressant!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LYCKA TILL!!!
Gunilla
Postat 2009-11-12 10:48  Anmäl

Sida:123Nästa
Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan