Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Måndag 7 December 2009 - Sverige

Weekend i Budapest

Nu är jag hemkommen efter en trevlig helg i Ungerns huvudstad Budapest. Dagarna gick fort, i tre dagar fick jag utforskat staden. Jag hann bland annat med följande sevärdheter: St. Stefan basilikan, Slottområdet, Gellertkullen, Kedjebron, Båttur på Donau, Shopping på gatan Vaci Utca, Hjältarnas Torg, julmarknad, Bad på Gellertbadet, fika på café Gerbeaud m.m! En mycket mysig helg i en julupplyst storstad. Budapest var fint, särskilt i centrum och vid Donaupromenaden. Parlamentet var en otroligt vacker byggnad och utsikten från Gellert kullen var imponerande. Budapest är en perfekt stad att utforska över en helg, man hinner se dem viktigaste sevärdheterna samt shoppa och ta det lugnt i centrum innan det är dags att åka hem.
Att flyga till Budapest går väldigt fort, knappt två timmar tar det innan man är framme i Ungern. Med flygbolaget Wizz Air kan du flyga dit för en billig peng - flygbolaget rekomenderas!
Avslutningsvis vill jag passa på att säga att Budapest är en perfekt stad att åka på weekendresa till, en trevlig stad med mycket att hitta på i.
Ha det bra!
/Travellover
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan