Stöd Ukraina

Fredriiks blogg

Lördag 22 Augusti 2009 - Peking
Resealbum: Peking

I Peking

Igår anlände vi till Peking och fick se alla maskerade flygplatspersonal men vi har inte fått någon sjukdom än. Efter mycket köande så fick vi äntligen hoppa in i en taxi och fara mot hotellet. Jag lyckades få hyra en internetkabel för 20 kr dygnet men det är så långsamt så några bilder verkar inte komma. Efter att ha vilat lite och sedan duschat så gav vi oss ner på stan för att äta lite. Alldeles utanför vårt hotell ligger fågelboet och resten av olympiska byn och det tar en stund att gå igenom. Vi bestämde oss för att prova tunnelbanan och det gick alldeles utmärkt. Lätt att förstå och billigt. 2 kr/resa. Igår såg vi en arg man bli gripen av en massa poliser efter att han hade krockat in i en buss och en krock till på vägen hem där det också dök upp ett tiotal poliser. Det verkar gått om dem här i alla fall. Kan man känna sig trygg kanske??

Matstället vi hittade var shabbigt och de ville inte riktigt låta oss beställa vad vi ville men Fridas rätt blev bra. Räkor i sötsur sås. Finfint. Min kyckling smakade mest olja men den kan bero på att den kom in i en skål full med kokande olja. Personalen på restaurangen visade oss sedan vart vi var på kartan och vi kunde ta oss hemåt. Ni som nu läser Fridas inlägg så snarkar jag inte! Jag sussade sött igår kväll när hon skrev. Nu väntar jag på att hon ska vakna och följa med till frukosten.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dar es-Salaam
13 år sedan
Båtsafari
13 år sedan
Game drive dag 2
13 år sedan
Game drive II
13 år sedan
Selous game drive
13 år sedan