Stöd Ukraina

Perrs blogg

Fredag 14 Juli 2006 - Storbritannien

I härliga England del two

Det slår aldrig fel! Aldrig! Bonnbrännan alltså. Först blir det ingenting, sen blir det ingenting, och sen blir det fortfarande ingenting. MEN sen är jag plötsligt lika röd som jordgubbar. Vi spenderade ett par timmar i sköna Castlefield, åt lite wrapp och club sandwich och tog någon öl. Solen gassade - Det var mitt på dagen och det var härligt, härligt! Igår var det en tripp till Liverpool som stod på agendan. Typ 16 £ ToR för oss båda (Krockodilen, som egentligen heter Christer, och jag). Och så satt vi utanför utsökta The Slaughter House ett par timmar. När vi först anlände till Liverpool skulle vi hitta hamnen, The Albert Dock, sen gick vi Mathew street fram och tittade in på classiska The Cavern (Källarlokalen där Beatles spelade första gången). Men slutligen hittade vi denna godbit The Sloughter House. Underbar uteservering som vi satt oss ned vid. Alldeles för länge skulle det visa sig. Visst kände jag att det hettade till lite men solen hade ju inte tagit så otroligt dagen innan tänkte jag och gissade därför att det inte var någon fara. När jag kom hem såg jag resultatet. Jag nämde det tidigare - ngt om jordgubbar. Ja, ni som känner mig vet hur röd jag blir. Men det är ju semester.
Hursomhelst: The Sloughter House rekomenderas.
/Per
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet