Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Söndag 31 Oktober 2010 - Stockholm

Höstträdgård

Det gäller att förbereda sig inför den mörka årstiden. Vill vara klar före resan söderut. Har påtat och plåtat i trädgården idag. Planterat Ljung, räfsat löv, klippt visset, rensat stuprännor och njutit av den enastående Penséen, som vi planterade i mars. En ståndaktig en!
Kan nu lugnt trycka fram packlistan från datorns "Mina dokument", där den förvaras under hemmavaron.
Dela med andra:    

Kommentarer
Femtioplus säger:
Hej:) då får du njuta av din Resa, efter ett gott jobb i trädgården!
Själv gjorde jag tvärtom, så att säga. Vände upp och ner på 2 större rabatter INNAN Resan till Bad Gastein! Väl hemma, har jag nu fått stil på dom med nya buskar och plantor! Allt för att sen---förhoppningsvis:) få en mera lättskött trädgård. NÖJD är jag iallafall nu:)
PS. lite nyfiken är jag på vad andra resenärers PACKLISTOR innehåller... för där går jag oftast bet pga får för mycket med mig.):):) Kanske något att blogga om:)
Postat 2010-11-01 08:58  Anmäl
Peroerik säger:
Ibland är jag lite avundsjuk på er som fortfarande har en trädgård, men oftast inte. Jag var aldrig någon odlartyp. Men jag gillade vissa trädgårdssysslor som var meditativa, som att klippa gräs, klippa träd och buskar. Dock var häckklippningen lite väl jobbig.
Postat 2010-10-31 17:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
44 veckor sedan
Meditationsvandring
45 veckor sedan
Min sommarsäng
45 veckor sedan
Kyrkbröllop
45 veckor sedan
Skur efter skur........
45 veckor sedan