Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Lördag 24 Oktober 2009 - Sverige

Höstmörker och bort med sommartiden...

.....ja hur i hela fridens ska jag komma i håg att ställa om klockan??? Jag måste göra det innan jag går och lägger mig, annars så är det kört i morgon. Kommer jag nu till all förmodan komma i håg att ställa om klockan så vet jag att när jag väl vaknar i morgon så kommer jag inte lita på att jag har ställt om rätt utan får kliva ur sängen och sätta på tv:n, den kan man lita på.

Varför är det så svårt att hålla ordning på sommar- resp. vintertid? Vad tjänar vi egentligen på att ställa om klockan? För mig som står inne i en fabrik 8 timmar om dagen, med knappt ett fönster att titta ut i så spelar det ingen roll.

Höstmörker, blåst och regn, löv som vackert byter färg och slutligen faller till marken och kvar står kala träd och intar sin vintersömn. Det skulle kanske vara skönt att få krypa ihop, sova vintern i genom och vakna när dom första vårstrålarna börjar komma....... Jag gillar inte den här mörka årstiden, visst är det vackert med den vita nyfallna snön (som sällan stannar) men usch vad trist med smutsiga gråmoddiga snöslaskdrivor.

När jag har vunnit 64 miljoner på lotto, då ska jag hålla mig vaken hela vintern i genom, någon annan stans här på jorden. När jag har vunnit 64 miljoner på lotto så skulle jag hjälpa fattiga barn i Indien....

Vad skulle DU göra om du vann 64 miljoner på lotto?
Dela med andra:    

Kommentarer
Merlin säger:
Jag tycker inte heller om den här gråa, trista årstiden...väntar på snön det brukar pigga upp lite om den får vara kvar alltså. 64 miljoner..det är mycke pengar..ja, vad skulle man göra...en del av pengarna skulle gå till de fattiga en del skulle jag skänka till cancerforskning, ja med så mycket pengar så hade man inte behövt jobba heltid, jag hade nog ägnat mer tid till nära o kära..ja, det finns mycke man kan göra med så mycket pengar.
Postat 2009-10-26 19:45  Anmäl
Leroslover säger:
Jag fullkomligt hatar (starkt ord jag vet men så är det) höst och vinter. Om jag vann pengar skulle jag omgående säga upp mig, flytta till Leros och starta upp 2 rörelser där, hotell + butik med skandinavisk touch, (just nu funderar vi kring arbetskläder, Blaklader kanske?) Pengarna möjliggör ett bra liv även efter pensionen, det spelar liksom ingen roll hur mycket man får från sin insparade mm pensioner.
En del skall ges till närmaste familjen på min resp sambons sida,. Som några säger ovan så kommer alldeles säkert en del att gå till någon form av välgörenhet men som Gilla säger så får man noga kolla upp vilken organisation man vill ge till.
Postat 2009-10-26 12:20  Anmäl
Frittses säger:
Jag skulle sätta sprätt på pengarna snarast möjligt på en massa onödiga saker,,,,,, och bo på varmare ställe hela vintern, komma hem och njuta av svenska våren och sommaren, hmmmm, kanske ett snabbt besök över jul för den goda matens skull.
Sköna drömmar om storkovan.
Postat 2009-10-26 09:48  Anmäl
Ynnej1976 säger:
Jag glömde bort att ställa om klockan idag, resultatet blev att jag fick sitta en timme extra på tågstationen i Halmstad och vänta på mitt tåg. Tur att jag hade med mig Lonely Planet Japan så att jag kunde läsa på inför mitt kommande resemål.

Själv gillar jag hösten väldigt mycket, men inte vintern. Ett bra tips för att hålla koll på det där med sommar och vinter tid är att tänka att man ställer FRAM balkongmöblerna på sommaren och tar TILLBAKA dem inomhus på vintern. Du kanske har hört den innan? Funkar för mig :-))
Postat 2009-10-25 17:00  Anmäl
Visial säger:
Instämmer, det är meningslöst att ställa om tiden. Förstår inte riktigt varför vi skall göra det...
Postat 2009-10-25 14:29  Anmäl
Fagersta säger:
Om man kunde förhindra alla krig här i världen , all missväxt och svält, alla naturkatastrofer och den globala uppvärmningen, så skulle jag gärna skänka alla mina 64 miljoner till detta, men...........jag är rädd för att det är en droppe i havet.
Jag skulle nog inte veta alls vart eller till vem jag skulle ge pengarna. Hos mej skulle dom skapa kaos..... så det är nog bäst att ha det som jag har det.
Postat 2009-10-25 12:02  Anmäl
Carmor säger:
jag skulle gå ner i arbetstid, resa mera och givitvis dela med mig till välgörande ändamål.
Postat 2009-10-25 11:40  Anmäl
Ranur säger:
Ja Ja vad skallman med så mycket pengar till
det är nog lika bra att man fortsätter att drömma.
Ranur
Postat 2009-10-25 08:42  Anmäl
Mjorumm säger:
För många år sedan såg jag ett program om hemlösa barn och hur de hade det,då bestämde jag mig för att vinner jag mycket pengar åker jag dit sen jag tagit reda på vem jag kontaktar. Så för mig är valet lätt och klart att dit går mina pengar
Postat 2009-10-24 22:48  Anmäl
Bodidgeridoo säger:
Sett till så de där 64 miljonerna förökat sig så man nådde ut att hjälpa ännu fler behövande i världen , det är så mycket pengar att man själv och ens nära också hade kunnat förverkliga sina drömmar ,,,Många nya dörrar öppnas med de pengarna ,,,,
Postat 2009-10-24 22:34  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet