Stöd Ukraina

Perrs blogg

Fredag 17 Juli 2009

Hockeyhall och "var är hockeyproffsen?" - Dag 3

Småpratade på morgonen med nägra andra gäster där på ön Högbonden, Höga kusten. Semesterfirare, somliga som drömt om att besöka ön i 20 år, somliga som bodde i närheten men hade heller aldrig besökt ön. Gemensamt de vi pratade med var att många var från Göteborg. Tog 9.45-färja från Högbonden in till fastlandet. Färjefärden tar bara en kvart så även de som har skräck för vatten kan bita ihop och fixa det galant.

Dag 3 alltså.
Vi hittade bilen som var orörd där vi lämnat den dagen innan. Blev lagom med en fika i andra änden av Höga kusten - Örnsköldsvik. Och det var lika vackert som jag kom ihåg att det var att glida in i Ö-vik med bilen. Backhoppningsbacken upp till höger tycker jag är rätt mäktig. Lite likhet med Salzburg faktiskt (eller var det Innsbruck?).

Tittade till Swedbank arena. När M fotade mig där utanför på parkeringen gick en amerikanska förbi mig och utbrast: "Soo now, you have reached hockey-heaven. Haven´t you?" och så log hon. Hon var visst där med sin son tror jag. Såg dem även inne i sovenir-shopen. Tror nog att hon rest längre än mig även om jag rest långt jag också...
Han är stor han - Foppa alltså! Ja, det kan givetvis vara ngn av alla andra NHL-Modoiterna också som lockat dit amerikanskan och hennes son.

Sedan, kaffe på servering vid gå-gatan. Där satt man och undrade om det var några nya hockeykrigare man såg gå förbi med baseboll-keps och halvlångt hår. Och framför allt. Var var Foppa, Näslund och de andra? Såg inte ens ett tvillingpar. :-( Det kan man väl ändå begära? Att Sedinarna ska gå där på gå-gatan.
Ska förstås tillstå att det var jag som satt med dessa tankar. M tyckte nog det var en trevlig solig dag och trevlig småmysig stad kan jag tänka mig.

Sen vidare via en bit mat i Umeå till hotellet i Lycksele. Hotell Lappland vart det. Bott där förr och det är ett helt okej mellanhotell. Mycket barnfamiljer verkar det alltid vara där. Plus är minigolfbanan som ligger helt i anslutning till hotellet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet