Stöd Ukraina

Perrs blogg

Lördag 23 December 2006

Hemma igen! Jul

Vilket mottagande! När jag i den nattsvarta kvällen närmade mig Björklinge lystes det upp på himlen. Precis så tycker jag att jag förtjänar att bli mottagen varje gång jag anländer till min hemort. Ett fyrverkeri alltså. Vet inte varför de skickade upp raketer som gav sken i rött och grönt dagen före dopparedan. Kanske var det för att E4:an öppnade en ny sträcka häromdagen? Eller var det kanske för att julen står för dörren och snön inte kommit och vi måste glädja oss över något åtminstonde? Eller så var det förstås för att jag kom hem. Vem vet.

Ja egentligen kom jag ju hem i tisdags kväll (19:e). Hade bara varit och lämnat två granar till syrran m familj i stan (Uppsala). Och så hade jag fixat rakgrejjor. Man måste ju vara välrakad till julafton!

Grejen med att komma hem till jul vet jag inte riktigt vad den är. Men det är alltid skönt att sätta sig i en fotölj därhemma, ta några Upsala Nya Tidning och se vad som hänt.
Går ju tydligen bra för Uppsalahockeylaget Almtuna. Kommer ihåg när jag spelade hockey själv och i Almtuna kommer jag ihåg att vi hade bröderna Odoya (tror jag faktiskt att de hette). Trodde faktiskt ett tag att en av dem var den Odoya som nu spelar i NHL och Tre Kronor, men insåg snart att åldern inte stämde.
Och som vanligt står detmassor om Sirius. Det gör det oavsätt om det går bra, dåligt eller mitt emellan. Alltid prio ett i UNT-sporten!
Å så såg jag att Johan Mjällby skrivit på för division 5-laget Rimbo. Okej, Mjällby är förvisso skadeförföljd och har aldrig varit att betrakta som en dribbler eller vindsnabb. Men lyckas han inte dribbla och klacka sig fram till ett dussin mål i Rimbo (div 5) så har det verkligen gått utför för det kraftverket!

God jul!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet