Stöd Ukraina

Sambuca84s blogg

Söndag 1 Maj 2011 - Svenljunga
Resealbum: Asien -11

Hemma bra, borta minst lika bra :)

Hemma igen..
Bara lappa ihop de sista dagarna fran resan :)

Visade sig bli en blot dag da folket firade nyar o att regnsasongen skulle borja, efter att ha sparkat in packningen pa rummet o tagit pa sig badkladerna bar det ivag ut pa stan for att medverka i vattenkriget.. Folket va ju som galna pa ett bra o roligt vis, alla kastade vatten pa varandra o alla metoder verkade populara oavsett om det handlade om vattenballonger, vattenpistoler eller en stor hink. Efter manga blota timmar blev det till att byta till torrare klader o dra vidare mot ett festivalomrade de byggt upp, mat, livemusik o skona manniskor gjorde dagen/kvallen till en hojdare.
Dagen efter va lugn o gatorna sag inte langre ut som en krigszon bade pa gott o ont... Sista dagen pa on tog vi o drog till ostra sidan som visade sig va sa mkt lugnare o inte alls lika mkt folk som pa vastra. Hade en bra dag dar jag lyckades ramla in hos nagra som firade fodelsedag, stannade nagra timmar innan jag rullade hemat.

Nu va det verkligen snart dags for hemgang, klev pa baten o senare bussen som tog mig till Bangkok, checkade in pa ett rum med lite battre standard an vanligt under den har resan hade aven tillgang till swimmingpool pa taket, maste ju lyxa till det lite sista natten pa resan..
Drog till chinatown for att kaka middag o sen fortsatte vi ut pa stan for att kanna pa livet o pulsen i Bangkok, blev en bra kvall o jag somnade gott i min feta sang.. Hade storre delen av dagen till forfogande innan jag behovde springa till flygplatsen, blev nagra rundor pa stan o lite sista shopping innan planet lyfte mot Hongkong o senare London. Hade nastan 10 timmar att sla hal pa i England innan jag kunde ta sista planet hem, passade pa att halsa pa lite slaktingar dar innan jag lyfte for sista gangen denna resan.

Landade pa ett soligt landvetter efter 3,5 manad pa resande fot, har haft en klockren tripp med massa bra stunder o det kommer att ta tid att smalta alla minnen o sortera bilderna fran resan....

// Anders
Dela med andra:    

Kommentarer
Sambuca84 säger:
Tack, är ju ingen mästare på att skriva så det är roligt när folk orkar läsa haha Jo denna gång reste jag själv men har inte vart ensam speciellt mkt, träffar alltid folk o det är faktiskt enklare att få kontakt med folk när du måste klara dig själv...
Postat 2011-08-28 22:31  Anmäl
Rommetorp säger:
Fin beskrivning på din långa resa och jag undrar reste du ensam
Postat 2011-08-28 22:26  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet