Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 2 Januari 2017 - Kigali

Helgdag.

Vi hade tänkt oss ett besök på RDB, som är motsvarigheten till turistbyrån. Detta för att kolla upp Stefans och mitt tillstånd för gorillabesöket på fredag, men även för att få lite information inför resan över till Tanzania när vi är klara med Rwanda. Lång näsa fick vi dock när vi kom fram och upptäckte att där var stängt, då det även idag var någon slags helgdag. Så vi strosade runt en liten stund inne i centrum. Tid för en fika fanns det och vi fladdrade även in på en liten resebyrå och fick ett telefonnummer till en kontakt i Tanzania om vi behöver någon hjälp där.

Letade sedan upp några motorcykeltaxi som tog oss tillbaka till vår del av huvudstaden. Den är som tidigare konstaterats ganska vidsträckt, med sina kullar och dalar och egentligen inte så mycket att skriva hem om. En modern stad med breda fina vägar och mycket nya byggnader sedan inbördeskriget för ett tjugiotal år sedan. Den ger oss dock inte så mycket av spänning och upplevelser. Området där vi bor duger dock gott. Finns tillräckligt av smårestauranger och barer för att vi ska vara nöjda.

Karlsson och jag passade på att snygga till oss inne hos barberaren. Fick oss varsin rakning och håret klippt för en billig penning. Till min sorg upplever jag dock att man allt oftare har gått ifrån den gamla rakningen med lödder och kniv till förmån för trimmer. Inte alls samma släthet och känsla av att vara lika len som en barnrumpa. Men håret fick sig i alla fall en uppfräschning.

På kvällen gick vi tillbaka till samma restaurang som igår kväll. De hade bytt ut geten mot lamm, men inte kände vi någon skillnad. Gott var det i alla fall.

Upp tidigt i morgon så dags för bingen.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Systerb:
Jo, vi har fått rapporter om kyla och snökaos. Var och hälsade på gorillorna idag och vi drar till Tanzania om några dagar. Hälsa alla.
Postat 2017-01-07 01:17  Anmäl
Systerb säger:
Hejsan. Här hemma är det 20 grader kallt och mycket snö. Per, Julia och Noel håller på att packa för sin hemresa. Det kommer att bli tyst.
Hoppas att ni kommer till Tanzania och att ni har det riktigt bra och spännande.
Ps, vi var till mamma igår och allt är bra med henne
Postat 2017-01-06 10:15  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan