Stöd Ukraina

Sundhis blogg

Onsdag 20 December 2006

Hawaii

Antligen!
Landade trotta pa Honolulu och efter ogonscanning, fingeravtryck, diverse kontroller samt overlamnande av dokument stamplades visa in i vara pass. Jag (Karin) fortsatte frysa hela resan och aven i Holonlulu. Kan bero pa forkylningen och febern som jag lyckades dra pa mig. (Glenn och Mona hade den i borjan av resan). Efter lite diskussion och skyltlasning lyckades vi ta oss till inrikesterminalen. Vi fixade boardingpass mha en funktionar och sen var det bara att vanta in avgang mot Maui.

Framme pa Maui lyckades vi ta oss till biluthyrningen dar vi bokat var bil. Men det fanns inga bilar dar utan vi fick aka minibuss 500 meter (ca. 1 min) till den stora avdelningen. Tydligen inte vanligt med folk som kan ga. Pa nasta stalle vantade var vita crysler (automat forstass, vi har ju kommit till USA). PM tog genast kommandot och korde oss tryckt och sakert till Tropohouse, hans pappa ar ju trots allt bilskolelarare. Nar vi kom fram var rummet inte fardigt sa vi akte for att kopa brod och palagg och satte oss pa en stran och kollade pa vag- och vindsurfare.

Nar vi kande oss fardig pa stranden akte vi tillbaka till rummet for att duscha och sloa. Sjalv sov jag bort febern. Nagon timme senare akte vi till en by, PM och Glenn kopte var sin shorta, for vad vore Hawaii utan Hawaiishorta??? NADA!
Sen at de varldens storsta burgare (Bonanza), 1/2 kilo kott mellan tva limphalvor plus en massa gronsaker, jag och Mona valde en mindre variant. PM lyckades ata hela men madde dar efter ocksa.

Halv atta var vi tillbaka pa rummet och alla somnade direkt, vi hade trots allt varit uppe 30 timmar nu...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Lima dag 2
17 år sedan
Lima
17 år sedan
cusco
17 år sedan
Machu Picchu
17 år sedan
Ollantaytambo dag 2
17 år sedan