Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Fredag 22 Oktober 2010

Har nu bokat 2 charter resor för 2011 :-)

Är ju inte så mycket för charter, men hittade en toppenresa när vi kom hem från Istanbul - till Rhodos i maj-juni och jag kunde inte "help my self" när fredagsraketen kom med bra rese erbjudanden i dag. Blir en charter till Teneriffa i januari. Försöker annars spara till en längre resa i framtiden, så då passar dessa rabatter bra att få.

Hur som helst... både Rhodos och Teneriffa är helt nytt för mig och min man. Skall kolla igenom de trådar som finns här på RG, men har någon andra tips så tar jag sååå gärna emot :-)

Vi väljer nu också mellan vilket område vi skall bo på i Teneriffa. Los Gigantes eller Playa las America.
Någon som har erfarenhet av dessa orter, elle rkanske båda?

Massor med tack och trevlig helg!
Dela med andra:    

Kommentarer
Marilcj säger:
Hade inte Gullsing själv hunnit skriva så hade jag rekomenderat dig att kolla med henne!
Postat 2010-11-04 21:17  Anmäl
Kerstin säger:
Hej , jag har bott i los gigantes på teneriffa. Säger bara NJAAAÄÄÄ :-) Tyckte inte att det var ett jättekul resmål . men vädret var bra och stränderna var helt okej.
// Kerstin
Postat 2010-10-24 22:24  Anmäl
Ivan säger:
Hej Kirstin!
Håller med Gilla. Playa las Amerika är ett turistcharterskräckgetto!
Enda förlåtande är att därifrån går Fred Olsenbåtarna till La Gomera.
Välj hellre Los Gigantes även om det också är ett mindre charterställe. Men ligger närmare Puerto de la Cruz med genuin bebyggelse också.
Om ni väljer Los Gigantes så ta gärna en båttur ut och kika på delfiner och ev. även valar.

Rhodos (också mycket charter) finns det nog gott om andra här som kan bättre. Har bara använt ön som avstamp för island hopping till andra greköar.

Bra Grekinfo hittar du på Janne Eklunds hemsida: www,kalimera.nu.
Postat 2010-10-23 10:55  Anmäl
368577 säger:
Ingick det även boende för detta pris, i så fall var det ett klipp.
Jan-Olof
Postat 2010-10-23 10:51  Anmäl
Gullsing säger:
Hej!
Jag rekommenderar att du/ni åker till Puerto de la Cruz. Det är mycket grönare och vackrare där. Det är en levande stad med "urinnevånare", så det finns många underbara krogar och butiker. Så finns det världens största saltvattenspooler och inte att förglömma "Loro Parque". Det är en stor och mycket vacker djurpark.

Jag har skrivit och berättat om våra resor dit i ett album med adressen; http://www.reseguiden.se/forum/resor/minnen-fran-tenerife-3217 Så berättade jag om en mycket gammal resa dit i den här bloggen: http://www.reseguiden.se/forum/blogg/ett-gammalt-resminne-fran-1976-pa-tenerife-5015 vi har varit i Puerto ungefär 25 gånger och har alltid tyckt om att vara där.

I Playa de las Americas, bor det inga Tenrifebor, utan det är uppbyggt helt och hållet för turisterna. De som jobbar där pendlar till och från sitt arbete. Hoppas att mitt tips kan komma till nytta.

Gilla
Postat 2010-10-22 17:42  Anmäl
Malla_ säger:
Riktigt bra pris...=)
Postat 2010-10-22 16:49  Anmäl
Travelfun säger:
Ja, ha ha...den var bra. Det missade jag helt :-)
Postat 2010-10-22 15:49  Anmäl
Rolf_52 säger:
2011:- för 2 charterresor...det var billigt;)
Postat 2010-10-22 15:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet