Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Söndag 6 December 2009 - Maun

Handspriten ar min basta van

Nu befinner jag mig i Botswana och Maun, det var lange sen man sag en civilicerad stad.

Det har varit safari i Etosha dar vi sag gepard, 12 lejon, giraffer, zebror och diverse antiloper o skit.. Pa safarin sa lyssnade vi pa massor av Lejonkungen latar och akte fram till andra bussen, vevade ner rutorna och sjong hogt som fan "The lion sleeps tonight"..inte sa jatteuppskattat eftersom man ska vara tyst pa safari...det hade vissa (typ jag) lite problem med.. Under safaridagarna sa gick jag annars och underholl mina medresenarer med Pumbas sang "Nar jag var ett vartsvinsbarn". Haha!

Efter detta akte vi till Rundu, en stad i norra Namibia som gransar till Angola dar vi spenderade nagra dagar och bland annat fick se afrikansk dans!! Jag har hela mitt liv undrat varfor jag blivit fodd med en sa fantastiskt stor rumpa, men i Rundu hittade den sitt hem! Jag blev uppbjuden att dansa med de lokala kvinnorna, och dem drog upp mig flera ganger! Nar dem sen skulle avrunda sin dans sa skulle jag upp igen och skaka rumpa, och andra behag, haha! Vi har ganska roliga bilder pa nar jag star i en klunga med riktigt morka kvinnor och dansar, fantastiskt roligt!

Vidare till Ngepi vid gransen mot Botswana sa var jag pa flodhastsafari kan man kalla det. Vi akte i mokoros (typ kanoter) och var inte mer an 10 meter fran flodhastarna, jag holl pa att skita pa mig! I Ngepi sa lag jag mest och slappade, var faktiskt lite dalig, sa nu gar handspriten varm kan jag saga! I eftermiddag ska jag aka flygplan over Okanvagodeltat, det ska bli tufft!
Dela med andra:    

Kommentarer
Johan_84_ säger:
Jag är nyfiken på de där bilderna från dansen... ;)
Postat 2009-12-10 00:15  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet