Stöd Ukraina

Marikas blogg

Fredag 14 Augusti 2009 - Thailand

Gratis infobroschyr om bostadsköp i Thailand!

Funderar du på att köpa bostad i Thailand är det mycket du bör ta reda på för att inte göra fel eller bli lurad. Thai Svenska Handelskammaren har nu tagit fram en broschyr, Best Practices Guidelines, som ska göra det lite enklare att förstå och få kännedom om allt som behövs och hur man ska gå till väga.

Ladda ner din egen pf-broschyr här: http://www.swecham.com

Kram Marika
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Uppmärksamma "Thorgu" har tipsat mig om att info på svenska finns i mitt resealbum "Köpa bostad i Thailand" - det hade jag totalt glömt bort!

Så alla som vill läsa på svenska, gå in på mitt resealbum och klicka på länken längst ner i albumet (sist i texten) eller klicka här: http://www.swedenabroad.com/SelectImageX/135749/080506_Kopa_fastighet_i_Thailand...
Postat 2009-08-24 11:03  Anmäl
Marika säger:
Smilla!

Klicka på boken "Best Practcies Guidelines" som kommer upp så kan du läsa sida för sida.

Kram Marika
Postat 2009-08-19 00:59  Anmäl
Smilla säger:
Tack för informationen, men vilken fil är det man ska ladda ner - antigen är jag dum eller blind ;-)
Postat 2009-08-17 18:54  Anmäl
Ekkan2 säger:
Hej Marika!
Tycker det är jättebra att du tipsar om bra sidor för de som tänker köpa bostad utomlands i detta fallet Thailand.Även om jag inte tänker köpa mig bågot så tycker jag att det är kul och läsa.Ha det gott och lycka till.
Postat 2009-08-15 01:41  Anmäl
Mape säger:
Tack för det sista inlägget Marika,behöver inte kommentera det mer än att säga, precis så är det.//Mabel
Postat 2009-08-14 23:37  Anmäl
Marika säger:
Hej Peter!

Det beror på vart man köper. Det finns ännu, mer eller mindre oexploaterade ställen där det fortfarande går att få bra priser (priser som kommer att stiga de närmsta åren och gör att man gör en bra affär även om man nu skulle vilja sälja om något år). På dessa ställen är kriminaliteten låg och det får vi hoppas att den får fortsätta att vara. Det gäller ju även för oss "rika" faranger att vara ödmjuka mot befolkningen och försöka smälta in i samhället för att undvika att motsättningar skapas.

För egen del kommer vår investering att leda till:
1. Vi kan hyra ut lgh när vi inte är där och tjäna ihop pengar till tex. flygbiljetter
2. Det är ett pensionssparande,. När den dagen kommer har vi ett betalt boende där vi kan tillbringa vår tid i ett behagligt klimat och förhoppningsvis är levnadskostnaderna där fortfarande lägre än i Sverige.

Alla tycker vi dock olika (som tur är) och denna infon var till alla dem som faktiska är intresserade av köp. Såklart är det jättevikigt att verkligen besöka stället och provbo , höra runt med andra som köpt och vistas där en tid innan man köper och inte minst att ta reda på allt man behöver veta för att undvika att bli lurad/göra fel. Du har fullkomligt rätt i att många lurats och nu sitter ångerfulla. Därför ska man tex. läsa Best Practices Guidelines =)

Trevlig helg!

Marika
Postat 2009-08-14 22:51  Anmäl
Peterdykare säger:
Tack marika !
Men köpa något i thailand när man kan hyra ?
Idag kanske man ska tänka sig för i alla avseenden det är inte bara av finansiella skäl utan även att det har förändrats en hel del bara på dom sista åren med kriminaliteten och lagarna .
Ingen risk att bli så lurad som en del har eller känna efter ett tag att det här var kanske inte vad jag ville ha ?
Som sagt tänk först handla sen .
Ha en underbar dag .
Peter
Postat 2009-08-14 15:28  Anmäl
Oskaraldo säger:
Tack,när ska du/ni åka till Thailand igen.
Ha en fin helg.
Mikael
Postat 2009-08-14 12:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet