Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Söndag 4 April 2004 - Sydney

Goodbye Sydney och tryggheten.. (+foton)

Klockan ar 06:24.. Passar pa att utnyttja sista timmarna av gratis internet har pa vandrarhemmet.. Klockan 13:15 gar bussen upp mot Tamworth och innan dess maste jag hinna flytta ut ur mitt skap och ned i ryggsacken igen. Vem vet nar man far se en dator igen... Sa jag har lagt in lite mer foton fran sista rullarna.. Blir nog inte fler foton pa ett tag for det har inte blivit sa mkt foton de senaste veckorna (fast givetvis har jag forevigat hela vardagsproceduren och det spannande jobbet.. :-)

Jag passade pa att njuta riktigt ordentligt av jobbet den sista dagen (igar lordag) genom att jobba extra 12 timmar (med dubbel lon :-) ! Vi trodde att vi skulle do av trotthet halvvags men konstigt nog var det en av de lattaste dagarna pa lange.. Andreas kan dock inte slita sig riktigt annu utan fortsatter jobba tre dagar nasta vecka.

Har lite blandade kanslor over att lamna Sydney.. Riktigt tragiskt med allt "sista".. Sista lunchen, sista bussturen, sista batchen.. Lamna mitt "hem" under tre veckor och inte minst lamna Andreas och det norska paret.

Efter cowboykursen fortsatter jag min vistelse pa landsbygden lite och aker till Thane (en fran rundturen pa Thailand) for att fira pask pa hans foraldrars gard. De har visst nagon "goat race" dar i den byn over pask.. Undra just vad det ar.. Later som nagot likt de dar springande tjurarna i Spanien (Pamplona?) och isafall kan det ju kvitta. Blir nog en intressant upplevelse iallafall! :-)

Ses igen nasta vecka!

Solveig: Vad mysigt det later med fagelungar till pask! :-) Ja.. det var en kiwifagel pa kortet.. Dock ett gosedjur som nu flugit hem till mamma och pappa. :-)
Malin: Kul att hora fran dig! Ojda.. Det later orovackande... Att graset alltid ar gronare pa andra sidan.. :-) Ska bli spannande att bli cowboysare.. Kanske koper jag mig en hatt ocksa.. ;-)
Susanna: Tackar for berommet! :-) Ser ej fram emot att komma hem och joina mig till "grottkvarnen".. (arbetslivet)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet