Stöd Ukraina

Perrs blogg

Torsdag 12 Juni 2008 - Genève

Geneve, UN headquaters and Petra

Vi börjar sahär: zum Beispiel, gleis. Tva av de coolaste orden som används här... enligt Wallman. "Nu gäller det bara att hitta en mening där vi använder de här orden", sa han när vi närmade oss Lanzburg efter long dag. Ja, man säger dumma saker ibland.

Geneve gav oss det mesta. Underbar solig dag, vandring längst Waterfront, nogra bira i sommarsolen och tokiga indier som absolut var tvungna att fa oss ta blder pa dem framför UN-building (FN-byggnaden). Alltso, det känns nästan för bra. Vor värd i Zurich( eller faktiskt Lanzburg för att vara exakt), Anette, har en god vän i Geneve, Petra. Hon vigde en hel dag för att visa oss runt i Geneve. Innan hemresan med toget fick vi till och med se matchen i Petras studentlya.

Jag förstor inte! Varför koncentrera sig tjejer mer po hur killarna ser ut (i det här fallet Jens Lehman) och om de har en kal fläck mitt po skallen än hur de spelar....?

Hur som helst var Geneve en grymt trevlig stad. Skulle älska att oka hit igen. Absolut. Vora timmar här gav massor, Med hjälp av vor guid fick vi se studentfik, torg och parker man inte annars sett, Calvinisternas födelseplats och massor mer.

Senaste inlägget skrev jag att det var smärre kaotiskt att ta sig fron arenan i Salzburg, och det var det verkligen! Jag var tvungen att köa i över en halvtimme för att ta mig ut ur arenan, Det gick i snigelfart. Sen var jag tvungen att hämta väskan i en kontainer. Och sen fanns inte tillräcligt med bussar frän arenen. Men vi hann precis med natttoget och fick vora härliga 6 timmar po toget. MEN VAD GöR DET NäR ZLATAN FINNS? By the way, Petter Hanssons mol moste vara ett av EM:s mest turliga...

Hörde förresten att Willhelmsson tröstade sig över att han inte kunde spela mer i EM, med ett besök po en ruffig klubb i Zurich. Ja varför inte se lite mer av Schweiz! Men varför bege sig till en av de ruffigare barerna?

Vi höll givetvis po Kroatien i matchen mot Tyskland.

Zum Beispiel heter förresten pour example po franska... Vad spor heter vet jag faktiskt inte.
Dela med andra:    

Kommentarer
Perr säger:
1-1 vore kalas! Holler po det jag ockso. Torskar vi kommer vi med all säkerhet att möta Holland i Kvart. Det vore den absolut svoraste uppgiften...
Postat 2008-06-14 14:38  Anmäl
Mile0001 säger:
Nu väntar vi på matchen Spanien - Sverige. Denna kan nog gå hur som helst. Tippar 1-1. Hade varit kul att se italien - rumänien ikväll, holland - frankrike, men skall på middag så det går förre. Imorgon lördag skall jag på grill och ladda inför matchen.... inte som att vara på plats på EM men en bit på vägen...
Postat 2008-06-13 12:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet