Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 25 Juli 2019 - Warszawa

Gamla stan.

Drygt ett dygn har gått sedan mitt senaste inlägg och jag sitter återigen på en uteservering i gamla stan. Om mitt första dygn här i byn var trist, tråkig och stundtals jobbig, så var gårdagen bättre. Förutom att jag fått oväntade tråkiga nyheter hemifrån.

I kväll far jag vidare till Vilnius. Min buss går inte förrän sent på kvällen, men då min värdinna inte har någon ny gäst på gång så kan jag ha kvar mina saker tills det är dags för mig att dra. Vilket är skönt, då jag inte vet om där finns någon bagageservice vid busshållplatsen.

De två senaste dagarna har jag mest strosat omkring och tittat mig om, dels i gamla stan, dels i övriga centrum. Gamla stan är väldigt trivsamt att ströva runt i, med alla restauranger, barer, cafeer och glasskiosker. Den bombades totalt sönder och samman under andra världskriget, men byggdes ganska snart upp igen efter originalritningar. Resten av Warszawa är väl inte så mycket att skryta över förutom att Kulturpalatset är en riktigt ståtlig byggnad.

Nu börjar det på att bli eftermiddag och kanske läge att ramla tillbaka för en kort tupplur. Nattbuss till Vilnius och jag brukar alltid ha svårt att sova på bussar.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Bästa chansen att få tag i honom är väl förmiddagen vid fiket, eller hemma hos honom vid v75.
Postat 2019-07-25 16:33  Anmäl
Postis19 säger:
Inte långt kvar nu.

Får inte tag i Dolle, skall försöka igen.
Postat 2019-07-25 15:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan