Stöd Ukraina

Mapes blogg

Fredag 13 Juni 2008 - Donsö

Från senaste nummret " Se o Hör"

BÖRJE SALMING skriver i " Se O Hör " Har har hittat vårt paradis.
Fick kontakt med ett företag som säljer fastigheter i Thailand,och blev väldigt sugen,jag köpte lägenhet,
och har nu varit där flera gånger,för att titta,och följa upp bygget.Han berättar att den ligger i Rayongprovins
och det är det BÄSTA OMRÅDET i Thailand,det är alltid skönt att veta,vad du har att komma till,när man ska på semester.Resorten heter Tropical Beach och ligger på en avskild sträcka med vit sandstrand längs den östra kusten "Chackpongstranden" 18 mil sydost från Bangkok.Hela området är klart 2009 hösten.
Alla gillade stället,och det ska bli underbart att få tillbringa ledig tid där,med familjen,säger Börje.
Ingmar Stenmark och J-O walldner är 2 till som köpt i samma område.
Kul att få dessa som grannar,vi bor 2km från dem,och har följt bygget en tid,varför jag skriver detta,jo
det är ingen "Byhåla eller tomt och öde" här finns något för alla,vita fina stränder,klart vatten,
snorkling,dykning,nära till det mesta och så även KO SAMET.Här serveras underbar god mat,och till priser
som är löjligt billigt,så ni som inte sett denna sidan av Thailand,åk hit nu,innan det blir exploaterat.
Det är så nära himlen man kan komma. http://www.glenasia.com
Dela med andra:    

Kommentarer
Moniqe säger:
Hej o tack för tipset om Rayongprovinsen. Har mailat dem om förfrågan att bo en vecka i september. Vill ha lite pris osv.
Moniqe
Postat 2008-06-22 22:03  Anmäl
Maggans säger:
Hej Mape!
Låter ju som paradiset och det är det väl också. Carina säger det i allafall :-) Ja, du har ju också sagt det ... Frågan är...vad kostar en lägenhet, liknande er, nu.
Det är ju ruskigt långt att flyga för en flygrädd förstås men med en stark sömntablett så kanske jag också vågar till slut. Jag försöker spara ihop pengar i allafall.... Ha det gott / kram Maggan
Postat 2008-06-14 10:21  Anmäl
Veiken säger:
Du hade inte behövt skriva det här! Vi kommer ju:) Ha, ha!!!
Postat 2008-06-13 16:48  Anmäl
Urzula säger:
Hej Mabel! Jag vill oxå bo i Thailand... Vi har ju köpt en kolonistuga och tänker oss att i framtiden bo i den på somrarna och utomlands på vintern. Thailand lockar ju oerhört mycket!
Vi får väl se om vi lyckas!!
Karin
Postat 2008-06-13 14:49  Anmäl
Marika säger:
Oopsi Daysi...där fick jag mig en känga! Vill förtydlig att jag skrivit att det är öde strand på Mae Rumphung som ligger en bra bit ifrån Chackpongstranden. Meningen var att orden "öde strand" skulle vara något positivt!
Postat 2008-06-13 14:29  Anmäl
Banphe säger:
Hej mape!
Ja vi har oxå följt deras boende på Glenasia, vi blev besvikna på vad dem får för 3,5 miljoner sek. Men det drabbar väl inte kändisarna, som fått det i reklamintäkter, vad det sägs. Vi var på deras visninghus och tyckte inte om husen , endast utsikten från husen längs ner vid havet var fint.
Vi åker ner i november och stannar i två månader, när åker ni?
kram Ingrid
Postat 2008-06-13 13:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet