Stöd Ukraina

Mapes blogg

Tisdag 25 Mars 2008

En lyxig dag

Tog bilen in till vår lilla "byhåla" BAN PHE ca 8-9km liten o liten den är inte så liten,där finns det mesta.
Tog mej till min frisör (hon gör även pedikyr) det var ett filande,borstande,tvättande av fötterna, sist men inte minst,3 färgers nagellack med blommönster gud va snyggt,efter det tvättades mitt hår,minst 3ggr,och sen inpackning på detta,fönades och en snygg frisyr,2½ timmas behandling,vad kostar detta??? Jo hela
nung roy,je sip bath 120 bath =24sek för 2½ timmes underbar behandling,jag gav tjejen 40bath tips
hon blev sååå glad,följde mej till o med ut till bilen.Kaffe på detta tänkte jag,parkerar utanför" CHRISTIS"
en pub,o restaurang på ett gathörne,på huvudgatan,där kan man sitta i timmar och titta på gatulivet,
och alla turister som kommer och går till färjorna till Ko Sameth,det är ett myller av ljud,musik,mopeder,
tutande,och alla intryck man får.Kör vidare,tar en sväng in på Tesco Lotus för att handla lite,sen går resan hemåt igen,upptäcker att bensinmätaren är tom,inte långt kvar till nästa bensinstation,kör in och begär full tank,under tiden har jag 5 st killar,tjejer runt bilen, allt kollas,vatten,olja,AC,däcken,putsa rutorna,jag måste bara fotografera detta,Wow vilken service,alla har de nån uppgift att fylla,här behöver man inte vara arbetslös.Fortsätter min resa hem,parkerar bilen,då kommer vår vaktmästare i huset (finns i alla condo här) springande,madame I help you,tar alla mina kassar och bär upp till min lägenhet,med ett stort leende på läpparna,ja vad kan man mer begära? Men nu får jag göra det stora jobbet själv att plocka upp i kyl o skåp.Phuu det var svettigt,nu tar jag mej ner till poolen,med en Singha,för nu ska det inte köras bil mer ikväll.
Detta kallar jag en Lyxig dag. Sawadee kaa Mape
Dela med andra:    

Kommentarer
Augusta säger:
Hej mape! sigge och jag har kollat på dina bilder,han tycker det är fuskigt,att du får bada så mycket.du kan ju krympa.Har du sett några mera elefanter?Nu kommer du snart hem.
Postat 2008-04-07 13:46  Anmäl
Legusta säger:
Så otroligt kul att läsa om din lyxiga dag, det ger ändå en liten vink till alla som inte varit där hur man lever som turist i detta vänliga land.
Att servicen är otroligt hög, maten för god och sol och bad älskare får verkligen sitt lystmäte i detta annorlunda land som kan konsten att ta det lungt.
Postat 2008-04-05 12:34  Anmäl
Augusta säger:
Ja du den servicen har vi inte hemma.Du kan ju inte komma hem och börja jobba,med tanke på var du får där nere.Maria & jag tar just nu en hederlig svensk öl just nu.Det är det bara åtta månader kvar!!!!!
Postat 2008-03-29 18:51  Anmäl
Candy säger:
Haha, det minsta du kan göra är väl att sätta maten i kylen efter en sådan lyxig dag. Saknar dig, och skrattar ofta efter våra roliga dagar och kvällar i Thailand. Roligaste var väl ändå sista dagen när vi hade varit hos frissan tagit rallytaxi till Kims. Och det roligaste fixade disco och " lurade" personalen till att dricka Tequilla. Har inte skrattat så på länge. Har väldigt många kort:-) Sköt om dig Kram p.s häls alla
Postat 2008-03-29 00:57  Anmäl
U05401140 säger:
Ja blir avundsjuk längtar till baka går här hemma skottar snö å fryser
Postat 2008-03-26 07:20  Anmäl
Mape säger:
Tack för kommentaren Pia ja du vet ju hur det är,du bodde här länge
tänk när vi satt på balkongen med yllesockar och frös 22g haha
Kram Mabel
Postat 2008-03-25 16:43  Anmäl
Pia1964 säger:
Nej du, inte alls att man blir avundsjuk.. Hihi. I morse vaknade vi insnöade, nu när det borde bli vår. Buu. Längtar till ditt paradis, tänk om man fick sitta på balkongen i yllesockarna!! Kram, Pia.
Postat 2008-03-25 16:33  Anmäl
Veiken säger:
Inte avundsjuk alls ;)
Ha det gott för oss stackare också ,vi som pulsar i snön härhemma!
Postat 2008-03-25 16:06  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet